Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MammaMuckla
Tänkte virka eller sticka en babyfilt till en bebis som är beräknad att komma i juli. Vad skulle ni använda för garn till den??

Till mina små har jag alltid använt bomullsgarn, men de filtarna har blivit så kompakta..

Så vad säger ni som "kan"? Vad är lämpligast? Vill ju göra en tunn sval filt :-)
Användarens profilbild
Av Asereht
Om du gillar bomull men vill ha en lite lättare filt så finns det ju många blandgarn med bomull/acryl. De brukar vara mjuka och fina. Annars har du ju babyull som brukar vara supermjukt. Olika babygarner i helacryl finns ju också men då skulle jag nog hellre satsa på bomull/acryl då jag föredrar åtminstone iblandade naturmaterial.
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
Alltså har ju gjort mormorsrutor på de andra filtar men det blir ju ändå tyngd i filten och den känns bra kompakt.

Detta är min storalillas filt, ser lite skev ut men är inte så illa om jag hade kommit ihåg att dra i den när jag tvättade den sist :-)

Bild
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
Asereht skrev:Om du gillar bomull men vill ha en lite lättare filt så finns det ju många blandgarn med bomull/acryl. De brukar vara mjuka och fina. Annars har du ju babyull som brukar vara supermjukt. Olika babygarner i helacryl finns ju också men då skulle jag nog hellre satsa på bomull/acryl då jag föredrar åtminstone iblandade naturmaterial.
Men hur fungerar babyull på sommaren?? Jag är så dålig på detta med material, är dock som du annars inne på naturmaterial så långt det går...
Panakeia skrev:jag skulle välja bomull eller bambugarn och välja ett ickekompakt mönster istället.....
Bambugarn har jag nog aldrig sett, men det låter jättespännande :-) ska ta å titta lite efter det
Användarens profilbild
Av Panakeia
Panakeia skrev:jag skulle välja bomull eller bambugarn och välja ett ickekompakt mönster istället.....
Bambugarn har jag nog aldrig sett, men det låter jättespännande :-) ska ta å titta lite efter det[/quote]

bambun är tungre än bomullen tror jag - men inte så kompakt - men det finns ju olika kompackt bomullsgarn också så kika in på en välsorterad affär.

jag skulle inte välja blandgarn av något slag, eller syntet - men det är jag det.

ett annat garn som är hemskt spännande, men ack så dyrt det är mjölkfiber garn....

http://garnharvan.se/index.php/cPath/338
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
bambun är tungre än bomullen tror jag - men inte så kompakt - men det finns ju olika kompackt bomullsgarn också så kika in på en välsorterad affär.

jag skulle inte välja blandgarn av något slag, eller syntet - men det är jag det.

ett annat garn som är hemskt spännande, men ack så dyrt det är mjölkfiber garn....

http://garnharvan.se/index.php/cPath/338[/quote]

OJ du det såg helt underbart ut :loving: får räkna på hur generösa vi kan tänkas vara :-)
Av Britt
CrazyMagpie skrev:Inget tips på garn tyvärr - men he77na, vilken härlig filt! :vågen:
:iagree:
Kunde inte sagt det bättre själv. Filten var underbar!
De filtar jag gjort har jag stickat i bomullsgarn. J använder sin fortfarande, fast den numera bara täcker benen...
Användarens profilbild
Av MammaMuckla
CrazyMagpie skrev:Inget tips på garn tyvärr - men he77na, vilken härlig filt! :vågen:
Britt skrev: :iagree:
Kunde inte sagt det bättre själv. Filten var underbar!
De filtar jag gjort har jag stickat i bomullsgarn. J använder sin fortfarande, fast den numera bara täcker benen...
TACK :-) dessvärre är den inte så stor men det kändes som den blev alldeles för stor och klumpig om jag gjort den större... sen blev den lite större än vad jag tänkt oxå :-) men jag gillar färgerna och de är grymt snygga mot vår mörkblå kronan :-)
Användarens profilbild
Av MOE
Jag har stickat en jättegosig bomullsfilt i Saffran från Garnstudio. det är en merciserad bomull som är sval och faktiskt ganska lätt för att vara bomull. Den här gav jag bort till brorsonen, men jag ska just börja på en till kommande bebisen.

Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?