Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kamalot
Jag vill ha en massa idéer och förslag på enkla utklädningskläder, nästan varje gång när vi hämtar M från dagis har hon på sig något (Stålmannen-mantel och förkläde verkar vara favoriter just nu) och det vore himla kul att kunna ha lite sådant hemma också :D Har ni några busenkla tips på utklädningskläder och -attiraljer?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
- En mycket enkel väst (gärna sydd i fuskpäls) med fastsydd svans på.
- Väpnarluva som man syr fast öron på.
- Som du själv skrev, en mantel
- Enkla kjolar i pråliga tyger (har en bild i min blogg på storasysters prinsesskjol, sydd av en beg. underkjol och två små gardinkappor)
- Hattar (från loppis?)

Här är även prinsess-diademen poppis - och de är så söta med dem på, Prinsessan Emma-Sofia och Prins Korv! :loving:
Användarens profilbild
Av kamalot
Åh, vilken fin kjol! :D (och vilken fin burk på Kung Markatta-bilden, jag har också en sådan)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Trassel skrev:Åh, vilken fin kjol! :D (och vilken fin burk på Kung Markatta-bilden, jag har också en sådan)
Ja, storasyster blev mycket nöjd! :D Ett spontant "åååååå så fint!" redan när hon jag visade henne gardinerna och berättade vad det skulle bli - och ja, burken är fin!
Tycker den är väl värd en plats på käksbänken istället för undanställd hos min mormor. :tumup:
Användarens profilbild
Av Panakeia
vem var det som gjort en storechris overall till gossen? den va grumt snygg också!!

eg tror jag att vi vuxna odta tänker mer komplicerat än det bövhver vara faktiskt - jag har tänkt lääänge att jag ska sy lite grejer till barnen - men det blir inte av. Jag vet att vi klädde ut oss mycket i förstora grejer? oavsett vad det var liksom.....
Användarens profilbild
Av Maddemoa
En rektangel av grått fleece tyg (eller annat tyg, fleece är bra då det inte behöver fållas) Vik på mitten, gör ett hål för huvudet, så huvudet sticker upp i mitten av rektangeln. Gör en sköldform i ett annat tyg och sy/klistra på. Kanske ett skärp i midjan.
Så har du en enkel riddarkostym.

Hoppa ni förstår beskrivningen.
Användarens profilbild
Av kamalot
Jag knuffar upp min supergamla tråd, nu har M och O börjat klä ut varandra - men lata mamman har fortfarande inte fixat några riktiga utklädningskläder :oops:
Användarens profilbild
Av Miamamman
Röda Korsets eller Pingstkyrkans eller annan second hand. Har man som jag inte talang med symaskin eller svårt att hitta tiden så kan man fynda billigt. Sånt som barnen kan tycka är fint men har blivit tok-omodernt, kjolar eller linnen i blankt glittrigt tyg. Korta av resåren i midjan eller sy ny resårkanal så blir en vuxenkjol eller underkjol till en väldigt lång kjol eller tom en ärmlös klänning. Ett linne i vuxenstl med ett skärp i midjan blir en ärmlös klänning osv. Ibland finns ju ocskå färdiga utklädningskläder på såna ställen.
Användarens profilbild
Av linafelicia
Panakeia skrev:vem var det som gjort en storechris overall till gossen? den va grumt snygg också!!

eg tror jag att vi vuxna odta tänker mer komplicerat än det bövhver vara faktiskt - jag har tänkt lääänge att jag ska sy lite grejer till barnen - men det blir inte av. Jag vet att vi klädde ut oss mycket i förstora grejer? oavsett vad det var liksom.....
Jag har gjort store chris, men jag vet inte om det var den du menar.
Bild

Bra enkla saker är annars lösa svansar att klämma fast i linningen och olika öron på diadem eller mössor. Ungefär som mössan som lille Findus har här:
Bild

Vanliga mjukiskläder går att göra om väldigt enkelt till olika djur med lite textilfärg också. Här har jag gjort nalle puhs kompis Tiger av ett par orangea byxor och tröja med hjälp av svart och vit textilfärg och öron på luvan och en svans.
Bild

När jag var liten var min favofitoutfit en kattdräkt som var en svart gympadräkt som mamma hade sytt på en vit mage på och svans, och sen ett par svarta öron på ett diadem.

Här har jag gjort en Nasse-dräkt till min lillasyster genom att sy en lila baddräkt och fylla den med vadd. Till det har hon rosa tröja, rosa tights och ett par stora öron på diadem.
Bild
Användarens profilbild
Av teres
Förutom div prinsessklänningar(hemsydda och fådda) , kläder och hattar köpta på loppis mm så har mina barn två rejäla tygstycken, ett svart och ett rött med massa paljetter på, inköpta på någon sybutik för billig peng där jag sytt på ett par stumpar med snören i övre och nedre änden på ena sidan och öglor på andra. Dessa kan sedan draperas och bli mantlar, hulakjolar, klänningar, extra stoppning för att få mer lyft i prinsessklänningen och tja allt möjligt. Mina flickor gillar att kunna rigga om kläderna till de vill ha dem.

Annat som jag sytt är ex; spökdräkt av gammalt lakan, fågeldräkt där jag satt på en några gamla påskfjädrar på rumpan på pyjamasen och så sydde jag fast fjädrar på ett band som jag sedan tråcklade fast över ärmarna som vingar. Fladdermusvingar har jag klippt ut från en gammal gardin och sytt på en gammal velourjacka, på en tröja har jag sytt på knälånga svarta vaddfyllda strumpor i sidorna, ytterst satte jag fast udda fingervantar och vipps! hade vi en stoor spindel i huset :lol: Diverse olika svansar har tillverkats och satts fast på skärp, en grovt stickad grå tröja har jag klippt av ärmarna på så att den är lagom, den kan vara alltfrån katt, brynja, troll etc.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?