Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av funshine
Håller på att sy en kavaj. Jag har satt i egna ärmfiskar och har nu kommit till axelvaddarna. Vad är de gjorda av? Kan man göra egna eller måste man köpa dem? Finns det axelvaddar i barnstorlek att köpa? Hjälp mig är för liten för att minnas 80-talet
Av Britt
Jag som är gammal och faktiskt var med på 80-talet hade sådana då. Det var en bit formad skumgummi som var inne i en tygbit (jösses vad fånigt det låter). Antingen kunde man sy fast dem eller så kunde de fästas med kardborre/tryckknapp. Om det finns att köpa nu vet jag inte, men förr fanns det i alla möjliga storlekar. Borde inte vara så svårt att få till heller, bara man har skumgummi att skära till. Kruxet är väl att få likadant på båda sidor om man tillverkar själv.
Hoppas det löser sig för dig!
Användarens profilbild
Av LillensMamma
Gå till närmastesybehörsaffär, har de inte hemma så kan de ta hem!
Man har istort sett alltid axelvaddar till kavajer/kostymer!
De kan också tillverkas i filt, det gjorde man förr i tiden, nackdelen är att det kan bli tungt...
Användarens profilbild
Av Kaja
De finns i ALLA sybehörsaffärer. Det finns även olika form och storlek på dem, så ta gärna med modellen när du ska prova så att det blir rätt. Många mönster som är sydda för axelvaddar har extra utrymme där, men, om du är väldigt bredaxlad eller smal om axlarna så kan det hända att du behöver justera storleken för att de ska sitta snyggt.

Man brukar nästa fast dem i axelsömmen. Antingen hela vägen, eller bara i början och slutet. Eventuellt så kan man även fästa de yttre hörnen i ärmhålssömmen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?