Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur svårt är det? Nån som har prövat? Jag håller på att sy en klänning till mig själv som ska rynkas i ärmsluten med hjälp av elastisk undertråd. Klänningen är sydd i sån där tung singeljersey. Jag föreställer mig att det är skitsvårt, men vill ändå pröva, nån som har några erfarenheter att dela med sig av?
Senast redigerad av tweed den sön mar 22, 2009 16:43, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
Av Panakeia
släpp redigt på tråsspänningen, och setill att den spolas lagom hårt. det är det stora trixet tycker jag, att få den bra uppspolad på undertrådsrullen.

lycka till och glöm inte bild på resultatet?
Användarens profilbild
Av teres
fäst ordentligt! Provsy först på en bit, annars inte så svårt. Värsta biten är att få tråden på spolen.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag har inga tips alls men måste bara fråga vad det är för elastisk tråd du ska använda? Är det sånt där tunt gummiband eller något annat? Jag har nämligen haft kunder som frågat efter elastisk tråd och jag har aldrig sett det någonstans (annat än de tunna gummi/resårbanden då)
Användarens profilbild
Av tweed
Jag rullade på tråden rejält utspänd och testsydde, den första biten blev det rynkat, men sen blir det bara rakt. Hur ska trådspänningen vara?
Användarens profilbild
Av tweed
Apelsin skrev:
kvarnvik skrev:Jag rullade på tråden rejält utspänd och testsydde, den första biten blev det rynkat, men sen blir det bara rakt. Hur ska trådspänningen vara?
Kan den ha rullat upp sig så den inte längre var spänd?
Hur ska man i så fall kunna sy med den? undertråden (den elastiska, alltså) kläms liksom fast mellan spolen och hylsan och det känns inte som att jag kan påverka så mycket.
Jaha, antiklimax. Inte så svårt, säger alla. Men för mig funkar det inte :gaah: Det är förstås så att undertråden rullar upp sig, precis som apelsin skriver. Men vad ska jag göra åt det? På min maskin sitter undertrådsspolen direkt i maskinen, inte i någon hylsa, kan det vara problemet?
:gaah: Jag vill ju verkligen göra klart den här klänningen!
På min maskin ligger undertråden löst i, dock ska tråden gå igenom på olika ställen, svårigheten tyckte jag var att få den elastiska tråden helt rätt trädd. Trådspänningen ska på övertråden vara lös, den ska kunna dras över på baksidan så att den ögglar sig lite om undertråden.

Om du inte får det att fungera kan du istället sy med en bred zikzak och trä igenom undertråden i efterhand med hjälp av en stoppnål.
Det funkade :vågen: Lindade upp tråden igen, spänd och hittade sedan de två ställena där undertråden skulle träs igenom :roll: Konstigt att det har funkat så fint att sy utan att lägga undertråden rätt innan 8) Men klänningen får ni se en annan dag, för nu ska den gå på fest :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?