Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Jag köpte en ulltuss häromdagen, bara för att jag inte kunde låta bli de fina färgerna :roll: Nu måste jag ju fundera ut vad jag ska göra av den.
Jag har funderingar på att filta på lite dekorationer på mina tovade tofflor. Är nålfiltning rätt teknik för det? Jag har ingen aning om hur man gör, måste man ha en speciell nål till detta? Andra förslag?

Ullen:
Bild
Tofflorna:
Bild
Användarens profilbild
Av Ester
små prickar, blommor eller "stjärnor"

men hur man gör vet jag inget om
Av Sia
När man nålfiltar så andvänder man en speciell nål med hullingar som man sticker in i ullen upprepade gånger så att det tovar ihop sig, jag har varit lite sugen på att prova så jag köpte Karin Neuschüts bok om tovning och nålfiltning, men jag har inte hunnit titta i den än.
Det finns en bra tutorial om hur man nålfiltar hundar som är väldigt bra på Fridas place

Edit: annars så kan man ju tova med såpa och fingrarna och sy på det på tofflorna, men jag tror att det skulle bli snyggare med nålfiltning :) .
Användarens profilbild
Av tweed
Tack för svar! Då gäller det bara att komma förbi en hobbyaffär och skaffa en nål då :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?