Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Är det någon som vet hur jag kan sticka runt och liksom börja på en sticka? Att sticka ihop i överändan har jag grepp om, men om man vill ha en botten utan att sy ihop, hur gör man då? Tänkte mig att det borde gå att lägga upp på en sticka och dela upp på två (varannan liksom), men får inte till det. Hjälp!

Förstår ni vad jag menar överhuvudtaget?
Jag förstår hur du menar och jag tänker direkt på att virka. Men det borde ju gå att lösa på stickning också.

Om du lägger upp säg 15 maskor, stickar ett varv, och sen tar en virknål och drar upp femton maskor till, i underkanten, ock fortsätter sticka? Det Det går nog, men det kommer bli väldigt knöligt att sticka de första varven, jag hade nog sytt ihop efteråt istället. :Hahaa:
melon skrev:Jag förstår hur du menar och jag tänker direkt på att virka. Men det borde ju gå att lösa på stickning också.

Om du lägger upp säg 15 maskor, stickar ett varv, och sen tar en virknål och drar upp femton maskor till, i underkanten, ock fortsätter sticka? Det Det går nog, men det kommer bli väldigt knöligt att sticka de första varven, jag hade nog sytt ihop efteråt istället. :Hahaa:
Ska prova. Det behöver ju inte bli så knöligt om man har två smidiga rundstickor, så att det inte spelar någon roll åt vilket håll man börjar. Om man stickar först på den ena och sen på den andra. Eller använder strumpstickor.
:hmm:
Ska testa!
lägg upp ett jämt antal maskor, sticka varannan rät och lyft varannan med tråden framför arbetet. nästa varv gör du samma och då blir det de lyfta maskorna som stickas. du kommer nu får som en tub som sitter ihop i botten. när du maskar av måste du ha en extra sticka skulle jag tro om du vill ha fodralet öppet i toppen.

spännande att se vad det blir!
AnnaBanana skrev:lägg upp ett jämt antal maskor, sticka varannan rät och lyft varannan med tråden framför arbetet. nästa varv gör du samma och då blir det de lyfta maskorna som stickas. du kommer nu får som en tub som sitter ihop i botten. när du maskar av måste du ha en extra sticka skulle jag tro om du vill ha fodralet öppet i toppen.

När man kommit en bit, kan man då sticka runt på rundstickor/strumpstickor?

Ska prova och se om jag får till det! I morgon har jag inte någon undervisning utan självstudier, så då kan man stjäla sig till lite tid...

TACK för svar! :D
Britt skrev:
AnnaBanana skrev:lägg upp ett jämt antal maskor, sticka varannan rät och lyft varannan med tråden framför arbetet. nästa varv gör du samma och då blir det de lyfta maskorna som stickas. du kommer nu får som en tub som sitter ihop i botten. när du maskar av måste du ha en extra sticka skulle jag tro om du vill ha fodralet öppet i toppen.

När man kommit en bit, kan man då sticka runt på rundstickor/strumpstickor?

Ska prova och se om jag får till det! I morgon har jag inte någon undervisning utan självstudier, så då kan man stjäla sig till lite tid...

TACK för svar! :D
det tror jag absolut man kan om man tycker det är enklare, men jag har aldrig provat för jag är värdelös på att få ihop det snyggt mellan strumpstickorna :D men flytta bara först över på två stickor (varannan maska på vardera sticka) och del sen till fyra så måste det funka. lycka till!
Det blev inte riktigt som jag tänkt mig, så jag gav upp och ska prova igen vid senare tillfälle, jag ville ju bli klar fort. Tänkte prova det till grytlapp nummer två som jag gjorde till GDS-bytet nu, men det blev bökigt eftersom jag gjorde mönster och använde två färger. Men nästa gång ska jag ta tid på mig och bara med en färg, så får vi se om jag får till det. Jag gillar inte det här momentet att sy ihop...
Vet inte vart karln har lagt kameran, bild finns i den, så det kommer i bytestråden för mars så småningom om inte mottagaren kommer före mig :D!
Britt skrev:Det blev inte riktigt som jag tänkt mig, så jag gav upp och ska prova igen vid senare tillfälle, jag ville ju bli klar fort. Tänkte prova det till grytlapp nummer två som jag gjorde till GDS-bytet nu, men det blev bökigt eftersom jag gjorde mönster och använde två färger. Men nästa gång ska jag ta tid på mig och bara med en färg, så får vi se om jag får till det. Jag gillar inte det här momentet att sy ihop...
Vet inte vart karln har lagt kameran, bild finns i den, så det kommer i bytestråden för mars så småningom om inte mottagaren kommer före mig :D!
Det finns ett annat sätt att göra grytlappar på om du inte orkar sy ihop. Om du ska stoppa något i det så går det tyvärr inte att göra mönster, men ska du inte så kan man! Pip om du vill ha förklaring. :wink:
melon skrev:
Britt skrev:Det blev inte riktigt som jag tänkt mig, så jag gav upp och ska prova igen vid senare tillfälle, jag ville ju bli klar fort. Tänkte prova det till grytlapp nummer två som jag gjorde till GDS-bytet nu, men det blev bökigt eftersom jag gjorde mönster och använde två färger. Men nästa gång ska jag ta tid på mig och bara med en färg, så får vi se om jag får till det. Jag gillar inte det här momentet att sy ihop...
Det finns ett annat sätt att göra grytlappar på om du inte orkar sy ihop. Om du ska stoppa något i det så går det tyvärr inte att göra mönster, men ska du inte så kan man! Pip om du vill ha förklaring. :wink:
PIP :wink:
:D
melon skrev:
Pip! :-)

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?