Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SoFaD
Var hos mor igår och hon lånade mig en tidning hon köpt. Kreativa kvinnor heter den. Har aldrig sett den förut. Tycker den verkar rolig med massa olika pyssel att göra. Nån som köpt denna tidning? Vad tycker ni om den?

Namnet e ju itne det bästa..... men annars funderar jag på att börja prenumerera faktiskt. :-D
Av eamane
Kom inte den till får några år sen genom hopslagning av två olika tidningar? Hobbyidéer (eller nått liknande) och en till? Har bläddrat lite i nått nummer men inte hittat nån wow-faktor för mej :)
Av RG78
Köpte ett numer för ett tag sedan och det var rätt bra. Sen köpte jag det numret som är ute nu och det var bara att konstatera att man var tvungen att köpa mönster separat från Stoff och Stil. Tycker nog att om man betalar en 60 spänn för en tidning så ska mönster ingår. Var typ en enda sida med något ynka mönster i tidningen, resten var man tvungen att köpa. Skitdåligt, kommer inte att köpa tidningen någon mer gång.
Användarens profilbild
Av SoFaD
RG78 skrev:Köpte ett numer för ett tag sedan och det var rätt bra. Sen köpte jag det numret som är ute nu och det var bara att konstatera att man var tvungen att köpa mönster separat från Stoff och Stil. Tycker nog att om man betalar en 60 spänn för en tidning så ska mönster ingår. Var typ en enda sida med något ynka mönster i tidningen, resten var man tvungen att köpa. Skitdåligt, kommer inte att köpa tidningen någon mer gång.

fy, det var dåligt!! har inte kollat så noga i tidningen ännu, så det hade jag inte hunnit med att se... då ska jag nog inte prenumerera iaf... tack för att du skrev!!
Av vickan1976
Men visst följer det med några mönster med tidningen? Känner inte igen det du skriver, men det var ett tag sedan jag läste den.
Jag har läst den några gånger och tycker att den är mysig.
Användarens profilbild
Av noranora
Jag hade den ett tag, innan den slogs ihop med Hobby Idéer (eller vad den hette) och ett tag efter det, tills prenumerationen tog slut. Så det blev efter sammanslagningen en blandning av Stoff o Stil-tyger och Panduro-pyssel ... Det var en del kul saker då i tidningen, hur det är nu vet jag inte, och mönster ingick. Dock kändes det som om klädsömnadsgrejerna riktade sig till till sömnadsvana personer, inte nybörjare som jag.
Av MammaTess
Där är ju inte mönster till allt, men till mycket..sen är det inte en direkt sömnadstidning utan en mer pysseltidning.

Jag får den via jobbet och är nöjd med den...
Användarens profilbild
Av äpplebus
RG78 skrev:Köpte ett numer för ett tag sedan och det var rätt bra. Sen köpte jag det numret som är ute nu och det var bara att konstatera att man var tvungen att köpa mönster separat från Stoff och Stil. Tycker nog att om man betalar en 60 spänn för en tidning så ska mönster ingår. Var typ en enda sida med något ynka mönster i tidningen, resten var man tvungen att köpa. Skitdåligt, kommer inte att köpa tidningen någon mer gång.

:iagree:

Har varit prenumerant av tidningen under många år men nu är prenumerationen uppsagd pga det som RG78 skrev om. :(
Är du sömnadsintresserad skulle jag hellre lägga pengarna på Allt om handarbete (eller heter den Ingelise nu?)
Användarens profilbild
Av AnKa
äpplebus skrev: Är du sömnadsintresserad skulle jag hellre lägga pengarna på Allt om handarbete (eller heter den Ingelise nu?)
Jag köpte ett nummer av Allt om handarbete nydligen (tror att det var feb) men blev ganska besviken. Fanns jättemycket fint stickat, och jag stickar ju inte, men inte något jag kände att jag ville sy :(
Jag tyckte däremot att det nr av Kreativa kvinnor jag har är ganska inspirerande.
Användarens profilbild
Av solängel
äpplebus skrev:Är du sömnadsintresserad skulle jag hellre lägga pengarna på Allt om handarbete (eller heter den Ingelise nu?)
Eller Ottobre. Köper Kreativa kvinnor ibland, men blir mest besviken. Artiklarna känns inte klara på nåt vis, man får kanske idéer, men sen får man göra resten själv. Och det är mindre mönster med tidningen nu än förut.
Användarens profilbild
Av AnKa
solängel skrev:
äpplebus skrev:Är du sömnadsintresserad skulle jag hellre lägga pengarna på Allt om handarbete (eller heter den Ingelise nu?)
Eller Ottobre. Köper Kreativa kvinnor ibland, men blir mest besviken. Artiklarna känns inte klara på nåt vis, man får kanske idéer, men sen får man göra resten själv. Och det är mindre mönster med tidningen nu än förut.
Ja Ottobre är ju bra, iallafall barntidningarna. Fast jag tycker att deras modeller ofta är alldeles för plottriga men man kan ju förenkla.

Men Burda då? Är den värd att köpa?
Användarens profilbild
Av solängel
AnKa skrev: Men Burda då? Är den värd att köpa?
Ingen aning. Liiite tråkiga mönster var det sist jag tittade i en Burda-tidning, men det var länga sedan nu eftersom den alltid är inplastad i affären... Jo, jag bläddrar oftast igenom lite snabbt för att se om tidningen för över femti spänn är värd att köpa eller ej... :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?