Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag skulle vilja sy en liten kjol till en liten tjej som jag tycker mycket om :heart: . Typ enligt muddbyxor-modellen, alltså mudd i midjan och sen ska den vara lite klockad. Men det tog stopp när jag skulle börja klippa ut tyget. Är det någon som har ett bra mönster eller en bra beskrivning så att jag inte tänker alldeles galet. Är lite rädd om det tyg jag har...
Senast redigerad av millla den tis feb 17, 2009 22:27, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Kaja
Två varianter. Mät omkretsen vid rumpan, dubblera måttet. Mät midjan till knät. Klipp en fyrkant som är dubbeltomfång brett x längd. Rynka eventuellt i midjan innan du syr på mudd.

Alternativt. Mät omfång, lägg till några cm och halvera. Rita upp ett parallellogram där övre måttet är halva omfånget och nedre måttet är hela omfånget, höjden är midjan till knät. Runda av lite längst ner. Sy fast mudd. Denna modell blir lite vippigare.
Användarens profilbild
Av millla
Kaja skrev:Två varianter. Mät omkretsen vid rumpan, dubblera måttet. Mät midjan till knät. Klipp en fyrkant som är dubbeltomfång brett x längd. Rynka eventuellt i midjan innan du syr på mudd.

Alternativt. Mät omfång, lägg till några cm och halvera. Rita upp ett parallellogram där övre måttet är halva omfånget och nedre måttet är hela omfånget, höjden är midjan till knät. Runda av lite längst ner. Sy fast mudd. Denna modell blir lite vippigare.
Alternativ två passar nog mig bäst.

Har redan testat en prototyp :lol: i velour men hur 17 gör jag för att velouren inte ska rulla upp sig? *blir galen*
Kaja skrev:Nåla tätt. Alternativt testa att tejpa. Släpp på trådspänningen och pressafotstryck när du syr och dra eller tryck inte i tyget. Alla mjuka tyger lever sitt eget liv...
:hmm: Tejpa...?
millla skrev:
Kaja skrev:Nåla tätt. Alternativt testa att tejpa. Släpp på trådspänningen och pressafotstryck när du syr och dra eller tryck inte i tyget. Alla mjuka tyger lever sitt eget liv...
:hmm: Tejpa...?
Japp. Litet tips från den enda sykurs jag har gått på, i att sy underkläder. Maskeringstejp eller frystejp går utmärkt att tejpa fast sömmar och sedan sy rakt igenom. Dra av efter avslutat jobb. Vissa material tål inte att nåla i och då är tejp enda alternativet.

Jo. Se till att fållen inte blir FÖR smal, för då blir den bubblig. 2-3 cm är lagom.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?