Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Jag har köpt en del velour på jysk, kanske inte bäst kvalité men ganska billig. Eftersom den är fem meter lång funderade jag på att göra en trikåsjal, men jag har ju redan en... och behöver kanske inte två...
Därför undrar jag vad ni tror om att göra en ringsjal? Tänkte göra den i dubbelt tyg, så att det blir den fluffiga sidan åt båda hållen, fast i olika färger.

Vad tror du? Kommer den att funka som typ bebis-mys-amningssjal? Kanske en ta med till bb-sjal och ha att mysa i??
Av Emmiez
velour sjal :hmm:
det lät spännande går det tro?

vill veta om någon provat :vågen:
Användarens profilbild
Av ellla
jag tänkte att veluoren beter sig lite som trikåtyg, och om man lägger det dubbelt borde det ju bli lite stabilade. En nyfödd väger ju inte så mycket så det borde ju inte bli så mycket belastning??

fast ajg vet inte om det finns ringsjalar i trikå heller...
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag skulle tro - har inte provat att du kommer får dra och dra och dra i den. dels för att velouren är så strechig så det blir svårt att få den så tight att det inte blir svajigt, och dels för att jag tror att velouren kommer glida i ringarna.

Dessutom brukar ringjalar bli rätt klumpiga när tyget blir för tjockt, tycker jag. men, detklart, jyskvelouren kanske inte är så tjock som vanlig velour?

Du kommer behöva största storleken på ringar, för att få igenom det iaf tror jag, men...jag tror det kommer glida...men om det INTE gör det så blir det nog hemskt mysigt! vad har du att förlora? om det inte funkar så kan du sy om det till en bärpåse istället?
Användarens profilbild
Av ellla
jag gjorde ett snabbtest nyss, använde hela tyget som en gigantiskt lång ringsjal. Jag vek det dubbelt så att jag skulle få en känsla för om det skulle glida då den glatta sidan är utåt. Jag har ringar från pinkgreen och de räckte då i allafall. velouren är väldigt tunn... Jag tyckte att det funkade ganska bra, fick justera lite i ringarna och då höll det även om jag drog så mycket jag kunde åt sidorna... Vi får se om det töjer sig över tiden!

Jag vågar nog inte sy fast ringarna tror jag...

Äsch! nu klipper jag så får vi helt enkelt se hur det blir!
Av Emmiez
ellla skrev:jag gjorde ett snabbtest nyss, använde hela tyget som en gigantiskt lång ringsjal. Jag vek det dubbelt så att jag skulle få en känsla för om det skulle glida då den glatta sidan är utåt. Jag har ringar från pinkgreen och de räckte då i allafall. velouren är väldigt tunn... Jag tyckte att det funkade ganska bra, fick justera lite i ringarna och då höll det även om jag drog så mycket jag kunde åt sidorna... Vi får se om det töjer sig över tiden!

Jag vågar nog inte sy fast ringarna tror jag...

Äsch! nu klipper jag så får vi helt enkelt se hur det blir!
åhh, det låter lovande, hoppas det blir bra :vågen:
velour är så mysigt så går det är det ju jättebra :D
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag tror att en veloursjal blir väldigt varmt. Men testa. Funkar det inte så kan det nog bli mysiga kuddfodral eller så. :)
Användarens profilbild
Av ellla
Det är polyester, men eftersom hälften av generna är mina, så kommer nog bebis också bli en kallblodig typ.

Jag fryser jämt, hoppades på att bli lite varm av graviditeten men mina fötter och händer är fortfarande kallblodiga, alså samma temp som omgivningen, även om jag tror att fötterna är ett par grader kallare...

Jag provade lite fort med bara ett enkelt tyg och det blev bra. Mysigt och tunt, tänkte kanske göra en sån med...

Det kom ett gäng hundar och hälsade på min hund, och då hann jag inte sy idag, det får bli imorgon! Så imorgon kommer bilder... med min fotomodellskatt...
Användarens profilbild
Av melon
Förlåt min dumma fråga men vem provade du med? :hmm: Det är svårt att efterlikna en bebis tyngd för att veta att det verkligen inte drar.

Jag tror mer på en bärpåse! Det är väldans mysigt och enklare att använda än ringsjal (så länge man syr exakt rätt längd)
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:Förlåt min dumma fråga men vem provade du med? :hmm: Det är svårt att efterlikna en bebis tyngd för att veta att det verkligen inte drar.

Jag tror mer på en bärpåse! Det är väldans mysigt och enklare att använda än ringsjal (så länge man syr exakt rätt längd)
Exakt rätt tyngd kommer!jag ju inte att få innan bebisen behagar komma ut, men, jag provade på fyra-fem kilo katt!, (sexton kilo hund gör aktivt motstånd...)
Katten ligger gärna i vagga, och jag inbillar mig att den får ungefär samma tyngdfördelning som bebis kommer att få. Sen tog jag och drog allt jag orkade då det satt fast i ringarna, alså drog åt varsitt håll från ringarna sett... :hmm: hoppas du fattar...

Det blir bara som ett fyrkantigt tygstycke, sen sätter jag fast ringarna med ringlåsning i båda ändarna, så med blir ju minimalt med syjobb... och väldigt enkelt att göra om till något annat!

Jag har aldrig sett en bärpåse på riktigt, så jag har inte fattat hur de funkar... :oops: Men om det blir knasigt så kanske jag ska prova!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?