Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Syr du så att velouren känns mjuk...

uppifrån och ner?
14
48%
nerifrån och upp?
15
52%
esarina skrev:
Jag syr så den ligger neråt, fastän jag vet att det är tvärt emot vad som brukar sägas. Det känns för mig konstigt att lägga luggen så att det ger extra krypmotstånd när jag syr barnkläder. Marginellt, jag vet, men jag gillar det inte.
:iagree: Och så vill jag gärna stryka medhårs. :)
Summer skrev:Varierar eftersom jag brukar glömma att kolla innan jag klipper :oops: tycker som tur är att båda varianterna är ok :lol:
:iagree:

(Lyckades förresen med konststycket att sy ett par manchesterbyxor med luggen åt olika håll på fram och bakstycket och upptäckte det inte förrän de redan var klara. Men det blev okej, sköna att klappa på framtill och bra för rutchkaneåkning baktill. :lol: )
Nu har jag ju bara sytt historiska kläder i sammet, men då är jag noga med att lägga tyget så att man stryker medhårs nerifrån och upp. Det ser oftast ganska skumt ut annars.
zandrama skrev:
Summer skrev:Varierar eftersom jag brukar glömma att kolla innan jag klipper :oops: tycker som tur är att båda varianterna är ok :lol:
:iagree:

(Lyckades förresen med konststycket att sy ett par manchesterbyxor med luggen åt olika håll på fram och bakstycket och upptäckte det inte förrän de redan var klara. Men det blev okej, sköna att klappa på framtill och bra för rutchkaneåkning baktill. :lol: )
Sådär har jag också gjort med just manchester, som om det inte räckte hade jag gjort fickorna olika också, så luggen nedåt på benet hade fått en ficka med luggen uppåt, och tvärtom. Nåväl, det blev ju en form av matchning det också, en ganska tuff effekt edgentligen även om det inte var med mening och fortfarande stör mig...
Oops... är det "mer rätt" att ha luggen nerifrån och upp??? Ha, jag som trodde det var tvärtom! Har ett par byxor till mig av varje typ och de som är med luggen uppifrån och ner känns mycket mer rätt för mig. På de som har luggen nerifrån och upp på blir det så fult när man borstar väck smulor och damm och grejs med handen, luggen liksom viks. Likadant när man sitter med benen i kors.

Barnens köpebyxor har luggen nerifrån och upp, och när de krupit på golvet så sitter allt damm fast på byxknäna *me no like*
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?