Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lillblomma
Hej...
Jag funderar på om jag skulle sy nått slags gose-mjukis till vår nya lilla kusin och tänkte då göra en "ficka" i den där man kan ha en lite påse vete som kan värmas i micron för värme och trygghet i sängen... Men jag har lixom noll inspiration...
Den ska vara mjuk och gosig, men trikå känns för sladdrigt, kanske nån rufsig fleece? Eller flanell...
Och så vill jag inte att den ska vara för platt, alltså mer än en framsida och baksida. Dottern har en kanin som är rätt fin, och en katt... Kanske kunde jag använda nån av dom att utgå ifrån, men hur ska jag göra utrymmet för vetepåsen? En lucka på ryggen med dragkedja? Det får ju inte bli nåt vasst... Och så måste jag ju lixom sy hela kroppen som en påse... undrar om jag fiar det här...
Nån som har några trevliga inspirationessiter/bilder på hemmasydda mjukisar?

//A
Användarens profilbild
Av teres
Måste påpeka att bilderna är inte mina :wink: Jag har sytt likadan (eller tja, med samma mönster) bilderna är från företaget som tillverkar mönstret! (Vill inte ta åt mig äran för något jag inte gjort! ) De är lättsydda och går fort.
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Åh hjälp vilka underbara katter! :loving:

Jag älskar velour till gosedjur och liknande. Det är mjukt och mysigt och suger inte åt sig damm och elände sådär hemskt som vissa tyger gör.
Men det är kanske för elastiskt för att funka bra till sånt där...? :hmm:
Användarens profilbild
Av teres
Om man fodrar velouren på insidan med bomull borde det gå? Mönstret är uppbyggt så att själva kroppen är egentligen en rektangel som är ihopsydd som en tub med kardborröppning längs med hela undersidan. Fötter och huvud är stoppade och fastsydda i kortändarna. Sedan är det en lös riskudde som man värmer och stoppar i.
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
teres skrev:Om man fodrar velouren på insidan med bomull borde det gå? Mönstret är uppbyggt så att själva kroppen är egentligen en rektangel som är ihopsydd som en tub med kardborröppning längs med hela undersidan. Fötter och huvud är stoppade och fastsydda i kortändarna. Sedan är det en lös riskudde som man värmer och stoppar i.
Det borde det nog göra, ja. :D
Av Lillblomma
A!
Åhhh... Massor av inspiration! Velour är nog bra, det funkar tror jag i alla fal om den är lite stadigare... Tänkte tanken (i natt) att man lanske kan göra kroppen lite kon-formad och så sätta en dragsko underst runt öppningen och dra ihop när man stoppat i ris7vetepåsen så att kroppen blir lite droppformad...
Annars verkar ju omlottöppning med eller utan kardborre klart bättre än dragkedja...
Ska spåna vidare. Men jag tar kanske mönstret på i alla fall huvud o tassar från den där sidan....
Vilket luktar minst, ris eller vete? Tänkte kanske lägga i lite lavendel för god nattsömn med, men jag vill ju inte att det ska lukta ris eller vete igenom, men det brukar kanske gå över efter ett par uppvärmningar?

//A - spånar vidare...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?