Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Satouta
Är det någon här som sytt en sovpåse?

Kanske har ett mönster eller tips?

Jenine sparkar alltid av täcket... så för tillfället sover hon i en urvuxen fleece-overall... 62 passar ju utan andra kläder under :wink:
Användarens profilbild
Av tinaw
Till Samuel hade vi ett nattlinne som var långt och hade dragsko längst ner. Så var det lätt att byta blöja och greja, men fötterna var varma och sköna när man drog åt den.
Användarens profilbild
Av Satouta
Har tre av den modellen med snörning... de börjar bli lite små nu och det vore skönt med något varmare när täcket inte ligger kvar.
Användarens profilbild
Av maimiti
Jag har sett något som kallas Gro Bag. Som en sovpåse fast den är fodrad i påsdelen. Jag tror inte att det är så svårt att sy själv om man är lite händig.
Användarens profilbild
Av Helen
Det beror lite på hur du vill att den ska se ut. Om den ska vara fodrad eller ej.

X ta ett t-shirtmönster och förläng den så mycket att du kan sätta i en
dragsko längst ner. Kan göras i trikå eller i runn fleece om nihar kallt.

X Sy en påse typ den som Hoppediz säljer sätt mudd överst och trä
barnet i påsen till ärmhålorna.

Jag har sett en annan modell i en av böckerna jag har.
Ärmlös i linnemodell. Fodrad.
Av Petra
Jag har just köpt ett mönster på en sådan. Har inte tittat närmre på det. Men kan det vara något? Tror den fanns upp till storlek 80.
Användarens profilbild
Av Nova
Petra skrev:Jag har just köpt ett mönster på en sådan. Har inte tittat närmre på det. Men kan det vara något? Tror den fanns upp till storlek 80.
Var köpte du det mönstret?
Skulle också vilja sy en sådan.
Av Nathalie
Min son använder en grobag och den fungerar jättebra. (Men det var ju inte det du frågade efter i o f s )

/Nathalie
Användarens profilbild
Av nennie81
Det vill jag oxå göra, visserligen delar jag och Tilde oftast täcke men då blir hon ju nästan lite för varm :oops:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag har sytt en som är ungefär som en grobag fast med långa ärmar. jag sydde den i sweatshirttyg och den blev jättemysig. enda problemet är att atlas oftast behöver bli buren till sömns och den är inte så sjalvänlig... :roll:
Användarens profilbild
Av Satouta
Helen skrev:X Sy en påse typ den som Hoppediz säljer sätt mudd överst och trä
Kan den tänkas sitta kvar uppe - eller lockar den till akrobatik om barnet märker att det kan få den att glida ned? Annars så lät det klart lätt!

Diddeldi och Petra...
Bra ideer. Inga bilder???
Användarens profilbild
Av maimiti
Satouta skrev:
Helen skrev:X Sy en påse typ den som Hoppediz säljer sätt mudd överst och trä
Kan den tänkas sitta kvar uppe - eller lockar den till akrobatik om barnet märker att det kan få den att glida ned? Annars så lät det klart lätt!

Diddeldi och Petra...
Jag är nog lite tveksam till om den sitter kvar på ett aktivt barn. Vår grabb snurrar runt så mycket i sömnen så jag är säker på att han rätt snart skulle åla sig ur den :?
Användarens profilbild
Av diddeldi
Satouta skrev: Diddeldi och Petra...
kan fixa det imorgon :wink:
Användarens profilbild
Av Satouta
diddeldi skrev:
Satouta skrev: Diddeldi och Petra...
kan fixa det imorgon :wink:
Spännande... ser fram emot det!

If you’ve been diving into Helldivers 2 and […]

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?