Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av AnKa
Vad du behöver beror ju förståss på vad du skall göra för halsband :D

Fiskelina går bra att göra halsband av men jag tycker att det är lite trist att knyta, tycker jag. Välj inte för tjock lina.
Men tex till svävande skall det ju vara fiskelina och inget annat.

Ofta använder man ju plastad smyckeswire och klämpärlor när man trär halsband men det finns ju också en djungel av speciell pärltråd av olika märken och kvaliteter.

Kolla in pärlplatsenför information och inspiration. Missa inte foxans galleri.
florin skrev:Har du ingen bild på vad du vill göra?
Jag har ett sånt halsband hemma, men jag gillar inte riktigt färgerna och jag hade velat ha lite mindre pärlor. Det är bara en lång rad som man har 2 varv runt halsen, på slutet sitter det några pärlor som är magnetiska som håller ihop halsbandet. Jag kan fota sen
Nu har jag köpt pärlor och provträtt på fiskelina, men det blev lite för lite pärlor. Jag köpte små små vita sötvattenspärlor, några lite större rosa pärlor och lite svarta/mörgråa magnetiska pärlor. Jag funderar på att köpa sånna små små glaspärlor och sätta mellan sötvattenspärlorna så att det blir lite längre. Jag kan fota det jag har trätt lite senare så får ni se, jag är ganska nöjd med färgerna och storleken på pärlorna :-) Nu vill jag bara göra ett armband också :wink:

AnKa skrev:Jag skulle också satsa på wire. Jag kan bjuda på en bit och några klämpärlor om du vill :wink:
Står erbjudandet fortfarande kvar :wink: Jag betalar självklart vad det kostar och frakten
Jättesnyggt :app:
Användarens profilbild
Av AnKa
marlene skrev:Vad ska man ha för wire då? det verkar ju finnas en massa olika :hmm: http://www.pearlshop.se/traad-wire-c-44 ... 353de8abdc
Accuflex http://www.pearlshop.se/traad-wire-accu ... 353de8abdc som fanns i den shopen är en bra wire.
Sen finns den i olika grovlekar och gjord av olika antal strängar.
Har man pärlor med små hål, som tex många sötvattenspärlor kan man inte ha för grov wire men skall man göra ett väldigt tungt arbete kan det vara bra med en grövre.
Antalet strängar i wiren avgör hur mjuk och böjbar den blir. Ju fler strängar destå mer böjbar och flexibel wire. Den med 49 strängar känns nästan som tråd men den är ju också dyrare.
Jag skulle inte köpa allt för dyr wire om jag inte visste att det-här-är-något-jag-skall-satsa-på-och-hela-rullen-kommer-att-gå-åt-i-ett-nafs.

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?