Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej,
jag skulle bara ha en meter av ett tyg, men hur det nu gick så har jag blivit samordnare för en större beställning från Micha's. De skickar med rekommenderat brev, vilket gör att det är enhetsfrakt på 20euro. Så, ska man bara ha en meter så blir det VANSINNIGT dyrt. Men går man ihop några och betalar sin andel av frakten + svenska frakten så blir det ändå billigare.

För er som har sett mina Antonia-tröjor (eller inte sett dem) i Bloggen eller här på forumet KANSKE kan ha drabbats av köpsug.

PM:a intresse och eventuell shoppinglista så jag vet hur många som är med.

http://www.michas-stoffecke.de/

//Kaja
Senast redigerad av Kaja den mån jan 26, 2009 09:00, redigerad totalt 1 gånger.
Gillar du Sanetta tygerna?
Kan nog behöva lite hjälp med översättning och termer.. Tex "Stretchjersey" är den tunnare eller kraftigare än bara Jersey?
"Feinripp-Bündchen" Fin ribb? Eller vad är det? Och "leichtes Feinripp-Bündchen" är den tunnare då än den förestående?
"Stretchfeinripp" hjälp. Och feinripp är ribb, så kanske en extra stretchig ribb?
Kombi-jersey då? Hjälp... Jag tycker nog att min skoltyska är helt ok, men det är ju det här med facktermer....
Tycker du att priserna och tygerna är bra överlag? Och är det nåt som passar extra bra till muddar o kantband?
Och har du tänkt beställa rätt snart? Ska bort en vecka i morgon och har egentlgien inte riktigt tid att kolla runt... Eller bestämma mig...

//A
Användarens profilbild
Av Kaja
Lillblomma skrev:Gillar du Sanetta tygerna?
Kan nog behöva lite hjälp med översättning och termer.. Tex "Stretchjersey" är den tunnare eller kraftigare än bara Jersey?
"Feinripp-Bündchen" Fin ribb? Eller vad är det? Och "leichtes Feinripp-Bündchen" är den tunnare då än den förestående?
"Stretchfeinripp" hjälp. Och feinripp är ribb, så kanske en extra stretchig ribb?
Kombi-jersey då? Hjälp... Jag tycker nog att min skoltyska är helt ok, men det är ju det här med facktermer....
Tycker du att priserna och tygerna är bra överlag? Och är det nåt som passar extra bra till muddar o kantband?
Och har du tänkt beställa rätt snart? Ska bort en vecka i morgon och har egentlgien inte riktigt tid att kolla runt... Eller bestämma mig...

//A
Lite gissning blir det nog.
Jag har köpt sanettas kombi-jersey. Den är ungefär som t-shirt, ganska tunn, men inte sladdrig.

Feinripp - ingen aning. Tror att det är ribbat, men vad de olika kvaliteterna gäller så har jag ingen aning. Det blir att chansa lite, eller bara gå på säkera kort.

Euron står rätt så högt och dessutom så blir det ju porto på, så det är inte alla saker som lönar sig att köpa därifrån. Hilcos grejer kan mycket väl bli billigare via www.tygpyssling.se eller www.neanobelle.se. Om man däremot är ute efter något särskilt så kan Micha's ha bättre sortiment. Själv har jag i princip bara köpt Sanettas kombijersey därifrån, men jag har köpt flera av Hilcos tyger från andra ställen. Hilcos jersey är tjockare, fluffigare liksom, än vad sanettas är. De är ugnefär lika stretchiga, men Sanettas har finare, lite blankare yta. Det beror som sagt på vad man är ute efter.

Tänkte nog beställa någon gång i nästa vecka, men jag vill mest kolla runt om det fanns något intresse...
Näää...
Jag är nog för nybörjare för att fia det här. Eller för feg. Jag mäste få klämma och känna lite för att våga slå till tror jag.

Har beställt lite olika tygprover nu iaf (från andra ställen) så får vi se hur det blir...
//A
Användarens profilbild
Av Kaja
Lillblomma skrev:Näää...
Jag är nog för nybörjare för att fia det här. Eller för feg. Jag mäste få klämma och känna lite för att våga slå till tror jag.

Har beställt lite olika tygprover nu iaf (från andra ställen) så får vi se hur det blir...
//A
Ingen fara. Du kan väl sy lite på det du har och så lär jag väl lägga ut här igen om det blir tal om fler inköpsrundor, då kan du vara med då i stället!

Det ÄR lite av en chansning att köpa via nätet, så därför brukar jag köpa lite första gången för att kolla och så köpa mer nästa gång. Men, med 20 euro i frakt så blir det dyrt att bara testa någon meter...
Användarens profilbild
Av Lumlum
Måste bara sätta en liten Bild här... Jag får fundera om jag kommer att hinna sy något framöver.

Är du söt och lägger ett inlägg här typ ett dygn innan du lägger din beställning?!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?