Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tivedstrollet
Jag funderar på att färga den här sjalen grön, men vad blir det för färg? Den borde väl bli grönbrun? Eller kanske bara gröna nyanser. Vad tror ni? Färgen heter bara grön, varken ljus eller mörk.

Bild
Användarens profilbild
Av Tivedstrollet
Det är en El comal, samma som ella roo och någon mer som jag har glömt, amazonas brazil kanske den heter. Det känns i alla fall som att det är bara bomull. Jag har inte tänkt på att det skulle vara något annat, jobbigt i så fall.

Jag skulle ha köpt färgsalt igår, men det glömde jag bort, så nu dröjer det lite innan vi får svaret på hur det blir.
Användarens profilbild
Av tweed
Tivedstrollet skrev:Det är en El comal, samma som ella roo och någon mer som jag har glömt, amazonas brazil kanske den heter. Det känns i alla fall som att det är bara bomull. Jag har inte tänkt på att det skulle vara något annat, jobbigt i så fall.

Jag skulle ha köpt färgsalt igår, men det glömde jag bort, så nu dröjer det lite innan vi får svaret på hur det blir.
Då funkar det säkert :tumup: Är det bara saltet som fattas så funkar det med vanligt också :D
Användarens profilbild
Av Tivedstrollet
Bild

Det hände nästan ingenting, lite dovare färger bara. Lite antiklimax när man har färgat den, och så ser den ut som förut. Sedan kom jag på att den nog aldrig var tvättad. Jag köpte den begagnad, så jag tog för givet att förra ägaren tvättat den. Fast den blev lite, inte lika cerise i tonen. Jag har ett paket med mörkgrön färg också, men jag kan inte bestämma mig för om jag ska färga eller inte.
Av Marine78
Om den inte tåg åt sig just någon färg alls så är den med största sannolikhet i blandmaterial och inte 100% bomull. Då kan du behöva en annan sorts färg so funkar på det mesta utom polyester. Hade den varit i ren bomull hade den garanterat bytt färg.
Användarens profilbild
Av Tivedstrollet
Jag tror mera på att den var otvättad innan. Den känns inte det minsta syntetig. Och den tog ju åt sig av färgen, men inte så mycket.
Användarens profilbild
Av Panakeia
huruvida det är syntet eller inte är lätt att kolla - för den har fransar eller hur? annars får du offra en tråd nån annan stans på sjalen.

Sedan tar du och eldar på tråden och kollar vad som händer. Blir det bara aska av den så är det bomull och din teori om tvättningen kanske stämmer?

blir det däremot hårt - små hårda klumpar blandat med aska troligen blandmaterial med bomull - blir det i princip ingen aska utan bar en hård, smält klump så är det 100% syntet.

jag skulle rekomendera att du har åtminstonne 20 cm till förfogande att elda - vik det dubbelt eller tredubbelt och sedan försiktigt in i lågan. - det går rätt fort så kom ihåg att dra ut den så du kan känna på askan ordentligt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?