Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hannah83
Funderar på vart jag får tag på fina tyger, tex velour eller interlock? Helst onlinebutiker. Har sett att http://www.mjukatyger.se hade fina men jag tänkte om det fanns någon med lite mer utbud? :D
Användarens profilbild
Av Kaja
www.stoffochstil.se har en del till ganska bra priser.

www.neanobelle.se och www.tygpyssling.se har bland annat Hilcos tyger. Fina, bra kvalitet, men tyvärr ganska dyra.

www.e-slojd.se har en ganska tråkig sida, men underbar kvalitet på sina grejer. Jag har sytt massor av deras tyger och la in en beställning senast i förrgår. (tips, kolla fraktgränserna när du beställer!)
Av Lillblomma
Hej Kaja...
Får jag fråga dig om E-Slöjd... Om du vet.
Är all deras trikå samma kvalitet? Alltså, är de lika tjocka alla tyger och är de tunna och sladdriga eller ganska stadiga? Elle lite mittemellan? ;)
Begriper inte heller hur det är tänkt med tygprover... Ska jag ange vilka jag är intresserad av och så skickar de små bitar (kostnadsfritt?) eller kan man beställa prov på hela klabbet? Det står inget om kostnad eller max antal prover som skickas, vet du?

//A
Användarens profilbild
Av Kaja
Lillblomma skrev:Hej Kaja...
Får jag fråga dig om E-Slöjd... Om du vet.
Är all deras trikå samma kvalitet? Alltså, är de lika tjocka alla tyger och är de tunna och sladdriga eller ganska stadiga? Elle lite mittemellan? ;)
Begriper inte heller hur det är tänkt med tygprover... Ska jag ange vilka jag är intresserad av och så skickar de små bitar (kostnadsfritt?) eller kan man beställa prov på hela klabbet? Det står inget om kostnad eller max antal prover som skickas, vet du?

//A
Angående kvalitet. Ja och nej. All DERAS tyger, dvs det som säljs via hemsidan är samma kvalitet på. Däremot så fanns det ett annat trikåföretag i Borgstena (typ 20 hus, 1 pizzeria och 2 stora trikåtillverkare....) och när de la ner så tog E-slöjd över deras sortiment. De säljer dem på marknader och den trikån är tunnare och aningen stretchigare.

De är ganska tjocka tyger. Inte t-shirt-tyg och inte riktigt lika tjockt som sweat. De stretchar, men är inte sladdriga. Funkar dåligt som mudd till exempel. Jag tycker att de är perfekta att sy vintertröjor med, för då kan jag ibland tycka att långärmad t-shirt blir i tunnaste laget.

När man beställer tygprover så får man en hel påse med bitar av alla deras tyger. En del av tygerna finns faktiskt inte ens på hemsidan. När man sedan ska beställa så kan man antingen beställa via hemsidan, eller så klistrar man upp alla tygprover på en lapp och skickar iväg till dem med hur mycket man ska ha. När man sedan får paketet så kommer lappen tillbaka.
Av Lillblomma
Wow! Det låter ju väldans smidigt!! För man måste nog få prover för att veta hur tygerna är... I alla fall om man är nybörjare...
Ska skicka iväg en tygprovsbeställning på stört!

Måste också fråga varför dom inte är bra till mudd (du hajjar va, jag har aldrig sytt ett klädesplagg tidigare...)
"De stretchar, men är inte sladdriga." Trodde muddtyg skulle va stretchigt och stadigt ( i motsats till "sladdrigt")? :oops:

//A
Användarens profilbild
Av binaem
Lillblomma skrev:Wow! Det låter ju väldans smidigt!! För man måste nog få prover för att veta hur tygerna är... I alla fall om man är nybörjare...
Ska skicka iväg en tygprovsbeställning på stört!

Måste också fråga varför dom inte är bra till mudd (du hajjar va, jag har aldrig sytt ett klädesplagg tidigare...)
"De stretchar, men är inte sladdriga." Trodde muddtyg skulle va stretchigt och stadigt ( i motsats till "sladdrigt")? :oops:

//A
Det är inte så strechigt som muddtyg behöver vara.
Användarens profilbild
Av Hannah83
Lillblomma skrev:Ahaaa...
Jag behöver gå i tyg-skola...

//A
Jag med. :oops:

Tusen tack för alla svar! Ska genast smyga iväg och kika på dem, men tar gärna emot fler bra sidor!
Användarens profilbild
Av glis
En till bra sak med E-släjds provbuntar: de är fantstiskt kul att pilla med om man är 14 månader! :heart: Jag har gömt de proverna jag tror att jag vill beställa så inte de skall komma bort. I dag hittade jag ett prov i kisens strumplåda :roll:
Av Lillblomma
Säkert om man är 9 månader med... Å vad jag önskar att jag fick mitt syrum i ordning så inte hela köket svämmade över av sygrejer så fort jag drar igång ett nytt projekt...

//A
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?