Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ni som stickar så fint, har ni sett detta?

http://www.skanskan.se/article/20090121 ... r-i-afrika
...att sticka babyfiltar, och skänka dem till de sydafrikanska mammorna....
...Unga fattiga mammor som förlösts får ofta bara tidningspapper att ta hem babyn i...
....Måttet ska vara 60 gånger 80 centimeter, och vara i bomull eller akryl. Ylle rekommenderas inte. Men sedan kan de se ut som helst.
Om man vill sticka, men inte vet vad eller till vem, kanske detta kan vara ett alternativ? :D :tumup:

...............................................................................

Nu värmer den första laddningen filtar sydafrikanska barn! :loving: :app: :vågen:

http://www.skanskan.se/article/20090423 ... anska-barn

Underbara människor! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Senast redigerad av sagogrynet den fre apr 24, 2009 00:30, redigerad totalt 2 gång.
åå jag blir alldeles berörd, tänk att åka hem från BB med bebisen i tidningspapper. :( Det är ju en superbra idé detta. Ofta känner man för att göra något men vill kanske inte göra ännu en filt/mössa/vantar eller dylikt.

Min mamma leder en "missionsgrupp" som de kallar det, där de är ett gäng pensionärer som stickar och syr kläder och skickar till ett barnhem i brasilien (eller var det bolivia :roll: ) det är så fint tycker jag.
belinda skrev:åå jag blir alldeles berörd, tänk att åka hem från BB med bebisen i tidningspapper. :( Det är ju en superbra idé detta. Ofta känner man för att göra något men vill kanske inte göra ännu en filt/mössa/vantar eller dylikt.

Min mamma leder en "missionsgrupp" som de kallar det, där de är ett gäng pensionärer som stickar och syr kläder och skickar till ett barnhem i brasilien (eller var det bolivia :roll: ) det är så fint tycker jag.
Visst är det!?
Man kan skänka överblivet garn om man hellre vill det.
Jag, som inte kan sticka, får välja detta alternativet.
Användarens profilbild
Av Asereht
Det står i artikeln att man antingen kan sticka själv och lämna in i butiken där hon finns eller att man kan skänka överblivna restgarner. Även måttet på filten som ska vara 60x80 cm och i acryl anges.

Jag kontaktade reportern till artikeln och bad om kontaktuppgift till denna Bibbi och fick ett telenr. Tänkte jag skulle kolla om man kunde donera på distans också.
Senast redigerad av Asereht den mån jan 26, 2009 16:09, redigerad totalt 1 gånger.
Asereht skrev:Det står i artikeln att man antingen kan sticka själv och lämna in i butiken där hon finns eller att man kan skänka överblivna restgarner. Även måttet på filten som ska vara 60x80 cm och i acryl anges.

Jag kontaktade reportern till artikeln och bad om kontaktuppgift till denna Bibb och fick ett telenr. Tänkte jag skulle kolla om man kunde donera på distans också.
ja jag tänkte mer på direktskick.

Hon skulle ju skänka vidare till ett annat ställe som i sin tur skulle skicka till kvinnan i afrika som var med i radio.

jag vill gärna skicka till sistasteget, de som kommer skicka till afrika.
Användarens profilbild
Av Asereht
Beckah82 skrev:
ja jag tänkte mer på direktskick.

Hon skulle ju skänka vidare till ett annat ställe som i sin tur skulle skicka till kvinnan i afrika som var med i radio.

jag vill gärna skicka till sistasteget, de som kommer skicka till afrika.

Se info längre bak i tråden med direktinfo från Bibbi med projektet som artikeln handlade om.
Senast redigerad av Asereht den tis jan 27, 2009 10:08, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Asereht
Nu har jag fått svar från Bibbi att det går bra att skicka filt eller garner direkt till henne.

Har också skickat iväg en fråga om själva överlämnandet, huruvida de går direkt från hennes butik/stickcafé till sydafrika eller om det går via någon annan här hemma.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?