Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Pjoger
Jag har hittat ett nytt, halvt vansinnigt pyssel: pärltillverkning!

Så här ser de ut:
DSCF1289.jpg
Och så här gör man dem: http://www.growingpeople.se/templates/P ... dium=email

(fast jag ritar inte utan klipper på fri hand). Jag har nu fått pärlögon – varenda tidning med "bra" papper granskas efter lämpliga färger. Tanken är att jag, efter att ha tillverkat trillräckligt många pärlor, ska göra ett halsband som jag håller på att skissa på, lite afrikanskinspirierat med flera rader.
Användarens profilbild
Av lotti
Fina!! :heart:
De där pysslade jag med en hel del när jag var yngre och har precis funderat på att göra sådana med dottern som älskar pyssel......
Nu fick jag oerhörd lust att leta tidningar med fint papper!!! :D
Användarens profilbild
Av Pjoger
lotti skrev:Fina!! :heart:
De där pysslade jag med en hel del när jag var yngre och har precis funderat på att göra sådana med dottern som älskar pyssel......
Vad hade du för lack? Jag har köpt vattenbaserad att testa med, men måste man kanske ha oljebaserad?

Josefin
Användarens profilbild
Av lotti
Pjoger skrev:
lotti skrev:Fina!! :heart:
Vad hade du för lack? Jag har köpt vattenbaserad att testa med, men måste man kanske ha oljebaserad?

Josefin
Kommer inte i håg att jag lackade men jag antar att det går bra med sk marwin medium som man använder på förskolor och det borde vara samma som decupagelack har jag för mig!!! :D
Användarens profilbild
Av 4ungar
:shock: vilket tålamod, glöm inte visa det färdiga resultatet sen bara :wink:
Användarens profilbild
Av Fryle
Jättefint! (och tålamodsprövande antar jag)
Användarens profilbild
Av Pjoger
JinxLinda skrev:Undrar om N skulle tycka detta var skoj :hmm:
Min son (en månad yngre än din) klarar av det utmärkt, han blev lite frustrerad i början, men sedan lärde ha n sig ganska snabbt att rulla rätt.

Josefin
Av Jinxan
Pjoger skrev:
JinxLinda skrev:Undrar om N skulle tycka detta var skoj :hmm:
Min son (en månad yngre än din) klarar av det utmärkt, han blev lite frustrerad i början, men sedan lärde ha n sig ganska snabbt att rulla rätt.

Josefin
Han klarar det nog, men frågan är om han skulle vara intresserad länge nog för att göra mer än en :D Han har alldeles nyligen börjat intressera sig för pyssel :heart:

Vilka tidningar är det som är bra? Typ Vi föräldrar, H&M katalogen?
Användarens profilbild
Av Pjoger
gbg74 skrev:
JinxLinda skrev: Vilka tidningar är det som är bra? Typ Vi föräldrar, H&M katalogen?
Nu har jag testat och kan varmt rekommendera H&M-katalogen. :tumup:

Däremot hade jag inget lack hemma.
Var har ni köpt ert? Nåt bra ställe på nätet?
Reklambilder över huvudtaget är bra, många färger och ofta ett genomtänkt färgtema. Allra helst ska det vara större än A4-format, då blir pärlan större. När jag har provat har jag insett att det finns väldigt många olika papperskvaliteter, tjocklekar och glansighet och vissa är bättre än andra. Man får prova sig fram.

Jag köpte vanligt vattenbaserat hobbylack i en måleributik, men ett troligare ställe är en hobbyaffär.

Josefin
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?