Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag är novis när det gäller att sy, men har en orange gammal husqvarna som är ganska nyservad och har fungerat fint under hösten.
Nu när jag ska sy vill den inte alls! :?
Undertråden blir bara stora trådtrasselsuddar och efter två tre stygn går tråden av :evil:

Tänkte att det var nåt vajsing med trådspänningen, men det hjälper varken att jag lättar på den eller spänner lite mer.

Ni som är proffs, please, vad kan det vara för fel?

Vad ska jag göra?
CrazyMagpie skrev:Så har jag lyckats få på min bara några år gamla maskin också - orsak? Slarvigt isatt undertrådsspole... :oops:

Fast det kanske inte är det som orsakar trasslet med din maskin? :hmm:

Ska genast kolla, men jag tror inte det.... känns inte som att det går att sätta i den slarvigt.... antingen så sätter man i den, eller så gör man det inte liksom :?
tulasi skrev:
CrazyMagpie skrev:Så har jag lyckats få på min bara några år gamla maskin också - orsak? Slarvigt isatt undertrådsspole... :oops:

Fast det kanske inte är det som orsakar trasslet med din maskin? :hmm:

Ska genast kolla, men jag tror inte det.... känns inte som att det går att sätta i den slarvigt.... antingen så sätter man i den, eller så gör man det inte liksom :?
Jodå, det går, trust me! :tumup:

Man bara sätter in den nästan hela vägen in, men inte riktigt helt, inte så där att det liksom klickat fast ordentligt... :roll: :oops:

Håller iaf tummarna att det bara är nåt litet fånigt fel som är lätt att rätta till och inte nåt som gått sönder! :D
Nä, jag fick inte ordning på det :(
Skruvade isär och pillade bort damm men det hjälpte inte.

Antar att jag får lämna in den på service, men jag har inte råd nu.... Jag som är så sysugen! :(
Den är servad i somras med ett års garanti, men jag hittar inte inte kvittot :(
Min maskin är jättekänslig på att jag använder kvalitetstråd och rätt tråd till rätt tyg (polyester/bomull). Tyckte det var otroligt när jag kom på det, men det stämmer hela tiden. Den kan också tjorva om jag sätter i tråden fel, undertråden kan också bråka om det eg är övertråden som är felträdd.
tulasi skrev:Nä, jag fick inte ordning på det :(
Skruvade isär och pillade bort damm men det hjälpte inte.

Antar att jag får lämna in den på service, men jag har inte råd nu.... Jag som är så sysugen! :(
Den är servad i somras med ett års garanti, men jag hittar inte inte kvittot :(
:cry: Du får gärna komma hit och sy nästa vecka om du orkar åka ända till Björlanda...
Jag måste hålla i ändarna på såväl under- som övertråd i början av varje söm. Annars blir resultatet som för dig, ett stort skatbo på undersidan av tyget och ibland går tråden av.
EmilsMamma skrev:Jag måste hålla i ändarna på såväl under- som övertråd i början av varje söm. Annars blir resultatet som för dig, ett stort skatbo på undersidan av tyget och ibland går tråden av.
Alltså, mitt skatbo blir inte på undersidan tyget, utan inne runt spolen på nåt sätt, i det där lilla huset där den sitter.

Och jag VET att den är trädd på rätt sätt. :(

Jag fattar inte vad det är för fel. mutter mutter :evil:
tulasi skrev:
EmilsMamma skrev:Jag måste hålla i ändarna på såväl under- som övertråd i början av varje söm. Annars blir resultatet som för dig, ett stort skatbo på undersidan av tyget och ibland går tråden av.
Alltså, mitt skatbo blir inte på undersidan tyget, utan inne runt spolen på nåt sätt, i det där lilla huset där den sitter.

Och jag VET att den är trädd på rätt sätt. :(

Jag fattar inte vad det är för fel. mutter mutter :evil:
Aha, det har jag aldrig varit med om. Men har du provat att hålla i trådändarna när du börjar sy, det kanske hjälper mot fler problem än mitt :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?