Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag min första indio idag och jag är helt kär :loving: Vilket underbart mjuk och gosig sjal. Dessvärre så är jag inte helt förtjust i färgen som är guld, den känns den alldeles för blekgul och jag funderar nu på hur den skulle se ut om jag färgade den. Jag har sett färgade natur/bruna indios färgade rosa och dessa blir helt underbart fina där det bruna ger mer djup åt sjalen. (Ska ordna en sådan åt mig själv så småningom).

Skulle det gula lysa genom eller tror ni att det blir helt överfärgat om jag färgar den ceriserosa? För det vill jag ju inte. Jag skulle vilja ha kvar det gula som "skimmer". Lite liknande effekt som i zimt/kobalt. Jag försökte söka efter någon som färgat en guldindio på the babywearer men det enda jag hittade var en annons med en guld färgad röd men där bilden var borttagen. Det stod dock något om att det guldiga lyste genom har jag för mig.

Jag tänkte färga med nitor och färgerna ska ju vara transparenta så i teorin så tycker jag att det gula skulle lysa genom även om det kanske skulle bli lite mer orange. Men att det ändå borde finnas kvar. Fast hur ska jag veta säkert? Någon som kan sånt här som kan hjälpa?

http://www.birdiesroom.com/DIDYMOS-Swatches.aspx längst ner på sidan under rubriken LIMITED EDITIONS - INDIOS (100% Organic Cotton) finns på guld och ovanför under LIMITED EDITIONS - Indio Wool Blends finns bild på zimt/kobalt. Det gick tyvärr inte att länka direkt till bilderna.
Senast redigerad av PrettyUgly den sön jan 25, 2009 10:55, redigerad totalt 3 gång.
Av sjaltokan
den kommer ju behålla mönstret dvs sjalen kommer få två nyanser men jag är osäker på hur det går med det gula risken är ju att det blir mer orange eller försvinner och bara blir en annan nyans av cerise.

Gör du det måste du visa bild, för jag blev väldigt nyfiken.. :lol:
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
thowida skrev:den kommer ju behålla mönstret dvs sjalen kommer få två nyanser men jag är osäker på hur det går med det gula risken är ju att det blir mer orange eller försvinner och bara blir en annan nyans av cerise.

Gör du det måste du visa bild, för jag blev väldigt nyfiken.. :lol:
Jag skulle ju tycka om den även om den bara blev två olika nyanser av cerise men lite tråkigt skulle det vara om det inte syndes alls när det är en limited edition...

Om jag gör det ska jag inte färga helt cerise i alla fall utan jag blandar och tar hälften rosa och hälften cerise så borde det vara större chans att färgen lyser genom.

Klart det kommer en bild om jag bestämmer mig för att våga :D
Av sjaltokan
PrettyUgly skrev: Jag skulle ju tycka om den även om den bara blev två olika nyanser av cerise men lite tråkigt skulle det vara om det inte syndes alls när det är en limited edition...
Samtidigt så ska ju sjalen användas och då ska du ju gilla den.. :D
Användarens profilbild
Av emelianna
emelianna skrev:du tror inte det finns risk för lite lax-känsla?
och då menar jag alltså risk för att den blir laxrosa! :wink:
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
emelianna skrev:
Laxrosa? :lol: Hur menar du att den skulle bli det?
Användarens profilbild
Av emelianna
PrettyUgly skrev:
emelianna skrev:
jag tänker att gult + rosa blir lite laxrosa/aprikos. Men det finns ju många som tycker om de färgerna :roll:
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
emelianna skrev:
PrettyUgly skrev:
emelianna skrev:
jag tänker att gult + rosa blir lite laxrosa/aprikos. Men det finns ju många som tycker om de färgerna :roll:
Jahaa men oj det har jag ju verkligen inte tänkt på. Jag hatar verkligen rosa som drar åt aprikos. Men borde jag inte kunna klara mig undan det om jag färgar mer cerise än rosa?
Användarens profilbild
Av emelianna
PrettyUgly skrev:
emelianna skrev:
PrettyUgly skrev:
emelianna skrev:
Jahaa men oj det har jag ju verkligen inte tänkt på. Jag hatar verkligen rosa som drar åt aprikos. Men borde jag inte kunna klara mig undan det om jag färgar mer cerise än rosa?
Jag tror det gula kommer ställa till det om du färgar i de nyanserna... Brunt skulle nog däremot kunna bli riktigt fint. Eller rött. :wink:
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
emelianna skrev:
PrettyUgly skrev:
emelianna skrev:
PrettyUgly skrev:
emelianna skrev:
Jag tror det gula kommer ställa till det om du färgar i de nyanserna... Brunt skulle nog däremot kunna bli riktigt fint. Eller rött. :wink:
Menar du att det skulle bli fint om jag färgade den i brunt eller rött eller menar du att det skulle vara fint att färga en brun eller röd indio i rosa? :hmm: :D
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
mist skrev:Kan du inte bara byta den mot en i rosa nyans?
Jag tycker inte rosa indiosar är så fina :hide:
Annars hade det såklart varit det enklaste :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?