Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lilla trasdockan
Har hittat tre olika maskiner som jag funderar lite på,
vilken är bäst?
nån som vet och har lust å hjälpa?

http://www.blocket.se/vi/19571337.htm?ca=14_s
http://www.blocket.se/vi/19414541.htm?ca=14_s
http://www.blocket.se/vi/19021109.htm?ca=14_s&last=1

har nog bestämt mej för en Huskylock 360D som låg lite i min prisklass, vad tror ni?
och är det nån speciell tråd man ska ha till denna?

wieee
Senast redigerad av lilla trasdockan den tis jan 13, 2009 18:42, redigerad totalt 3 gång.
Av lilla trasdockan
har aldrig sytt med en overlock, men nu när jag ska börja sy mer kläder vill jag så gärna köpa en men ekonomin e ju inte så bra. :?
Vilket märke skulle du rekomendera, jag har singer på min vanliga men den gick sönder å e på lagning :cry:
Användarens profilbild
Av florin
Jaghar fram tills nu sytt på en Janome My Lock 644D och den har varit en toppen maskin. Enkel att trä och att ställa in, inte alls känslig i inställningarna och det är en fördel när man är nybörjare. Å så är den billig.

Om du inte sytt på overlock så rekomenderar jag dig att gå till olika butiker och prova, annars är det lite som att köpa grisen i säcken... Fast om du vill så får du gärna komma förbi mig när du är i Luleå och provsy :-)
Av lilla trasdockan
har en vännina här i närheten som jag tänkte fråga om jag får testa hos.
hade gärna kommit förbi dej men jag är bara i lule 18-19:e å sen den 25:e innan flyget går. känns lite stressigt då.
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
jag tycker att du ska gå in till Symaskinshörnet i Linköping om du är där något, de har både nya och begagnade maskiner coh där kan du prova och få svar på alla dina frågor. Elektrolux(?) eller nått liknande på Skänningevägen i Vadstena (precis efter brandstationen) ska visserligen ha symaskiner också men Symaskinshörnet tycker jag är toppen. Lycka till med valet.

Min maskin krånglar fortfarande, men på måndag ska jag köpa riktig tråd inne i stan så jag hoppas att den funkar snart. Dina byxor ligger först på sylistan så fort den funkar igen.
Av lilla trasdockan
ska försöka sälja en vagn vi har å köpa en maskin, men då ska jag kika i linköping å här i stan.

AnnaBanana: Ok, men som sagt, blir dom inte klara till helgen så gör det inget.
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Den första & den tredje som du länkar är samma maskin men sålda under olika namn.
De är inget som jag rekomenderar, den är "plastig", inte speciellt stark motor, krånglig, svårt att få till det bra med. Jag som är van vid att sy på overlock sen över 20 år och jag tycker att den är svår att få till bra med trådspänning, krånglig att trä - helt ologisk många gånger och de gånger som den verkar rätt logisk ska man dra tråden från andra hållet jämfört med vad man tror.
Visserligen har jag en sån Yamata, men den är som en absolut sista reserv om min vanliga Huskqvarnaoverlock skulle lägga av. Jag kom över en helt ny för 400:- så då var den värd det priset för att kunna ha i reserv och backup eftersom min gamla var inne i en period då den strulade massor och jag samtidigt hade massor att sy, men som enda maskin skulle jag bli galen.
Av lilla trasdockan
Nu har jag hittat en huskvarna som jag funderar lite på, jag har tingat den till 19 ikväll.
Vad tror ni om Huskylock 360D?!

Tacksam för snabba svar!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?