- tis jan 06, 2009 20:26
Jag har sytt en jacka till storkusinen, 2 år. Den är gjort i smalspårig manchester och fodrad med bomullstyg (en gardin och en paradhandduk). Jag kunde inte hitta några knappar som jag tyckte passade så jag gjorde egna klädda knappar för första gången. Jag tycker klädda knappar är jättesnyggt och det var inte alls svårt att göra. Luvan är löstagbar och fäst med tryckknappar, kanske inte den snyggaste lösningen men det får duga. Jag hade faktiskt sytt fast den först och gjort stickningar och allt, men sen kom jag att tänka på att fastsydda luvor inte rekommenderas till barn. När jag väl börjat tänka på hur han skulle fastna i nått träd var jag tvungen att klippa loss den igen och göra om, och då orkade jag inte fixa till nått smartare.
Jag vet inte riktigt om 2-åringar har egna åsikter om vad de ska ha på sig. Han är en väldans fantasirik gosse så tanken med fodret är att han ska gilla att det bor filurer i hans jacka.
Jag är ganska nöjd, fast knapphålen blev hemskt fula. Jag hoppas att de tjusiga knapparna tar all uppmärksamhet så att ingen tänker på dem
Overlocken funkar fortfarande inte så jackan är helt sydd på den gamla vanliga maskinen. Jag har lätt att inbilla mig att jag inget kan göra utan overlock men det gick ju faktiskt ändå

Jag vet inte riktigt om 2-åringar har egna åsikter om vad de ska ha på sig. Han är en väldans fantasirik gosse så tanken med fodret är att han ska gilla att det bor filurer i hans jacka.
Jag är ganska nöjd, fast knapphålen blev hemskt fula. Jag hoppas att de tjusiga knapparna tar all uppmärksamhet så att ingen tänker på dem

En bebis född i februari -08.