Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av AnnaBanana
Jag har sytt en jacka till storkusinen, 2 år. Den är gjort i smalspårig manchester och fodrad med bomullstyg (en gardin och en paradhandduk). Jag kunde inte hitta några knappar som jag tyckte passade så jag gjorde egna klädda knappar för första gången. Jag tycker klädda knappar är jättesnyggt och det var inte alls svårt att göra. Luvan är löstagbar och fäst med tryckknappar, kanske inte den snyggaste lösningen men det får duga. Jag hade faktiskt sytt fast den först och gjort stickningar och allt, men sen kom jag att tänka på att fastsydda luvor inte rekommenderas till barn. När jag väl börjat tänka på hur han skulle fastna i nått träd var jag tvungen att klippa loss den igen och göra om, och då orkade jag inte fixa till nått smartare.

Jag vet inte riktigt om 2-åringar har egna åsikter om vad de ska ha på sig. Han är en väldans fantasirik gosse så tanken med fodret är att han ska gilla att det bor filurer i hans jacka.

Jag är ganska nöjd, fast knapphålen blev hemskt fula. Jag hoppas att de tjusiga knapparna tar all uppmärksamhet så att ingen tänker på dem :lol: Overlocken funkar fortfarande inte så jackan är helt sydd på den gamla vanliga maskinen. Jag har lätt att inbilla mig att jag inget kan göra utan overlock men det gick ju faktiskt ändå :shock: :wink:

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
kligen jättefin! :app: Och bra att du gjorde om huvan! :tumup:
fina knappar och även knappflärparna/knapphålen!!
Användarens profilbild
Av knutis
Oj, vad snygg :vågen: !! Kanonsnyggt blev det ju i halskanten med luvan som går att ta loss och allt. Jättefint!
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
Oj, tack för alla fina kommentarer, jag blir verkligen glad ska ni veta :heart: :rodna: och ni har helt rätt i att det känns bra att jag gjorde om huvan.
Emmamedhunden skrev:fina knappar och även knappflärparna/knapphålen!!
Knappflärpsidén har jag tjuvat från en tjej som kallar sig nusse, hon gör helt galet snygga grejer :tumup:
Annika80 skrev:Hm mina knapphål blir aldrig bra heller då min symaskin vägrar sy dom *&%¤#
Knapphål är det värsta tycker jag, jag gör allt jag kan för att undvika dem (mycket öglor av kantband har det blivit på sista tiden :D ). Denna gång hade jag vit undertråd (eftersom fodret är mest vitt) och det slog igenom jättemycket på yttertyget, det ser faktiskt inte klokt ut på nära håll. jag måste ha gjort nått fel med trådspänningen tror jag.
4ungar skrev:är den vändbar eller bara väldans fint foder
Tyvärr är den inte vändbar, filurerna får nöja sig med att vara inuti jackan :wink:
melon skrev:Var har du hittat det där fina tyget?
Om du menar filur-tyget så är det en gammal paradhandduk som min faster lämnat här.Hon brukar komma förbi när hon rensat i förråden, senast var det 5 stycken oljefyllda element :lol:
Knutis skrev:Kanonsnyggt blev det ju i halskanten med luvan som går att ta loss och allt
Tack Knutis, det var faktiskt du som inspirerade mig till att sy just en jacka, du gjorde ju en som var så himla snygg. Nu är ju inte denna alls lik men det var hur som helst tack vare din jacka som jag började på denna.
Josefina skrev:Vilket jätteprojekt!!
Det gick faktiskt ganska snabbt, modellen är väldigt simpel (nästan lite tråkig, bara raka stycken). Fast lite pilligt var det förstås emellanåt.
florin skrev:Fantastisk jacka
Tack, jag brukar kolla i din blogg ibland och du har verkligen inspirerat mig många gånger. Jättesnygga grejer.

Tack igen allihopa, mitt sysjälvförtroende har växt lite nu :vågen:
Användarens profilbild
Av Monia
Superduperfin!!!! Roligt med filurerna på fodret :loving:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?