Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av miom
Är jag lite sugen på att prova. Någon som har några bilder eller länk till inspiration. Små figurer kanske?

Ellertips om vart jag kan köpa kardad ull till bra pris?
Av leonie
Panduro har massvis med kardad ull som passar bra till nåltovning.
Spinspiration har en del också, men går du in på den sidan så står du där med en slända rätt som det är... :)
Användarens profilbild
Av miom
Jessica Keineby skrev:Menar du sån tovning som man använder nål och "skumgummiplatta" till?
ja just det. Nål iaf. måste man ha en skumgummiplatta också :hmm:
Användarens profilbild
Av miom
leonie skrev:Panduro har massvis med kardad ull som passar bra till nåltovning.
Spinspiration har en del också, men går du in på den sidan så står du där med en slända rätt som det är... :)
:shock: gud så fina sländor. Kan man tova in silke och kamel i ull? börjar genast fundera på en stor väggbonad :hmm:
Av vickan1976
Du har en skumplatta under ditt arbete. Du kan torrtova figurer på ylle och fleece också, men du behöver ändå ha en bit skumgummi under. Eller på styrolitkulor. Mina elever älskar att torrtova. Det blir broscher, 3 D figurer som drakar mm.
Användarens profilbild
Av miom
vickan1976 skrev:Du har en skumplatta under ditt arbete. Du kan torrtova figurer på ylle och fleece också, men du behöver ändå ha en bit skumgummi under. Eller på styrolitkulor. Mina elever älskar att torrtova. Det blir broscher, 3 D figurer som drakar mm.
Ok. vad är en skumplatta? typ skummgummi? eller något fastare? klädd?
Användarens profilbild
Av eedar
www.agnetasvavbod.se har kardad ull för 36 kr hektot (om jag inte minns fel). det tror jag är ganska billigt.

En skumgummibit går bra, men du kan också hålla direkt i handen, men var försiktigt för aaaaajj vad det gör ont att sticka sej på de där nålarna!!!
Av Jessica Keineby
Det går att köpa ett kitt på Panduro om man vill testa. Tre nålar och en skumgummiplatta.

Jag tovade dekorationer till julklapparna iår. Små pepparkaksmått, i med ull och sen tova, så blir det granar och hjärtan... Mycket uppskattat! :)
Användarens profilbild
Av Potatisblomma
Jag tog en vanlig disksvamp i skumgummi, att ha under :D
Användarens profilbild
Av Asereht
En tillklippt bit liggunderlag hade barnen i slöjden som underlag sade dottern. Jag har inte testat själv än dock men jag har en mössa färdig som ska nålfiltas på och nål är köpt. Det är bara underlag och mod som ska fixas. ;)
Användarens profilbild
Av Monia
*tass*
Användarens profilbild
Av miom
:app: nu är jag jätteinspirerad. Måste bara komma iväg och köpa nålar också.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?