Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jazoo
Var det Knyttet som skulle virka en korg av gamla jeans? Jag blev lite inspirerad, men behöver tips, råd, inspirationsbilder och pepping!

Jag tänkte göra typ "mattrasor" av jeansen och sen virka, funkar det? Ska jag tänka på ngt speciellt? Vilken storlek på virknål ska jag ha, den måste ju vara rejält stor?
Senast redigerad av jazoo den tor jan 29, 2009 13:57, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av florin
Åh, detta ser jag fram emot! Jag tror många virkar av mattrasor och det borde du kunna googla på för att hitta nån bra info. Vet att det finns spännande tips i en bok som heter enkel virkning
Bild
I den virkas det meb bla läderremmar och snören men jag tror det var med mattrasor oxå. Sååå snygga saker!!!!
Användarens profilbild
Av Monia
Spännande!! *tass*
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag håller på att virka av trikåtrasor. Om du ska virka i jeanstrasor, klipp dem tunna. Jag provade lite med vanliga trasor av lakansväv och det var väldigt tungt. Trikå är lättare eftersom den stretchar lite, men det är ändå värsta gympasset :lol:
Användarens profilbild
Av jazoo
Knyttet & K skrev:Jag håller på att virka av trikåtrasor. Om du ska virka i jeanstrasor, klipp dem tunna. Jag provade lite med vanliga trasor av lakansväv och det var väldigt tungt. Trikå är lättare eftersom den stretchar lite, men det är ändå värsta gympasset :lol:
:tumup: Tck för tipset!
Användarens profilbild
Av lotti
intressant så jag tassar lite....har flera gamla jeans som bara ligger!! :D
Av leonie
Det där låter ju spännande! Knyttet, vilket nummer på virknål tror du är bra, om man virkar med tunnklippta jeanstrasor? Om man vill ha det någorlunda stadigt?
*funderar på att virka en korg att ha alla mina pågående stickprojekt i*
Användarens profilbild
Av mejamy
Kul! Jag har virkat lite med mattrasor av lakansväv. Tänkte göra små runda dynor till stolarna i barnrummet. Kom dock av mig, så de blev aldrig färdiga...hade typ 1 cm breda remsor tror jag och ganska stor nål, minns inte nummer.

Kom ihåg att visa bild när det börjar ta sig :D
Användarens profilbild
Av jazoo
Nebulosa skrev:Här ska klippas sönder kläder! :vågen:
Har en kasse med barnkläder som är lite fläckiga och som jag inte visste om jag skulle kasta eller vad...
Trikåtyg är nog lättare att virka av än jeans, om man inte provat förut. Ska testa lite ikväll.
Lovar att visa hur det blev, fast det skulle gå åt skogen. :wink:
Jag vill också! Men jag har inte fått tag i någon virknål ännu, så jag får vänta lite innan jag sätter igång.

Nån som har en stor virknål att sälja till mig?
Användarens profilbild
Av jazoo
Nebulosa skrev:Min gamla t-shirt blev remsor under tiden vi tittade på film ikväll. :lol:
Provade att virka och det gick faktiskt! :vågen: Största nålen jag har är 7mm men det gick bra med den.
Men det var svårt att virka en cirkel så jag ska nog virka nåt fyrkantigt att börja med.

Här är min t-shirt i en lite luftigare modell. :mrgreen:
tshirt.jpg
Ska försöka åstadkomma nåt av den.
Åh vad roligt! Lova att du visar bilder när det blir något av remsorna!

Jag tror att jag fått tag i en virknål nu i alla fall, så snart är jag nog också på gång. :vågen:
Användarens profilbild
Av jazoo
Nebulosa skrev:
jazoo skrev:
Nebulosa skrev:Min gamla t-shirt blev remsor under tiden vi tittade på film ikväll. :lol:
Provade att virka och det gick faktiskt! :vågen: Största nålen jag har är 7mm men det gick bra med den.
Men det var svårt att virka en cirkel så jag ska nog virka nåt fyrkantigt att börja med.

Här är min t-shirt i en lite luftigare modell. :mrgreen:
tshirt.jpg
Ska försöka åstadkomma nåt av den.
Åh vad roligt! Lova att du visar bilder när det blir något av remsorna!

Jag tror att jag fått tag i en virknål nu i alla fall, så snart är jag nog också på gång. :vågen:
Jag virkade en... :hmm: burk av dem. :lol:
Snabbt och enkelt var det faktiskt.
Har tagit bild och ska försöka visa senare ikväll.

Vad hade du tänkt att virka?
Och du måste också visa bild! :this: :wink:
Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska virka, det beror lite på hur jobbigt det är. Inspirerad av en annan tråd blev jag lite sugen på att virka nåt att ha tidningsinsamling i, men om det är jättejobbigt så kanske jag inte orkar göra nåt så stort. Vi får väl se. Jag lovar att visa bilder när det finns något att visa.
Användarens profilbild
Av jazoo
Nebulosa - fantastiskt! Nu blev jag ännu mer ivrig att få sätta igång! *väntar med spänning på min virknål*
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?