Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lilla trasdockan
jag håller på med en slipover i storlek 80 utan mönster och har nu kommit så långt att jag skall börja med ärmhålat (stickar på runtsticka) men frågan är lite hur jag ska göra. när jag stickar ärm brukar jag maska ur ca 4maskor på varje sida å sen sticka på ärmen men nu ska jag ju inte ha ärm så ska jag då maska av i flera omgångar å göra ett lite rundat ärmhål?

tacksam för snabba svar.

sen behöver jag även hjälp med att tänka ut en luva till denna, ska man bara sticka en lång rektangel å sy ihop till en luva å sy på tröjan eller ska man ta upp maskor runt halsen och öka delvis efterhand?
Användarens profilbild
Av melon
Vill du ha ett rundat ärmhål får du maska av några stycken nederst och sen kanske 2 varje varv ett par ggr och sen 1m ett par varv. Vill du ha rakt ärmhål räcker det ju att bara maska av några maskor nederst precis som du beskriver att du gör när du stickar tröjor.

Jag är lat när jag stickar :mrgreen: så jag skulle nog plocka upp längst halskanten och sen öka tills det blir tillräckligt stort och sen sticka rakt upp. Sen kan du ju sticka ihop maskorna i toppen, dvs vika hela luvstycket på mitten och sticka 1m från varje sticka tillsammans och maska av samtidigt.

Du får gärna visa bild sen, det är så kul att se vad alla gör! :vågen:
Av lilla trasdockan
tack för svaret. det blir ingen tröja just nu. började brodera lite på den (men det sket sig) så jag skulle klippa bort det jag broderat å råka klippa i tröjan, så nu e den förstörd. men jag ska nog försöka sticka en till sen-
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?