- tis dec 23, 2008 14:58

Sino, Chokladgås, UllIndio, Hemsydda MT, Sele, Hampa/Ramie Sjal!
Tygisar+EC!
Så äntligen var den klar....
tur att sjalbarn finns, kunde surfa in här för att få den där behövliga sparken i baken för att göra klart F´s julklapp...
Förlåt Karin Vassara för att den liknar dina modeller, min lite har jag snott från min grönlandsmössa ( rundresåren bak som reglerar stl)
Mönstret har jag klurat ut själv, ihopkok av olika mössmodeller... Sydde en toille i fultyg först...
Det jobbiga var att mina skinnbitar var för små så jag var tvungen att lappa ihop den
bökigt men det gick...
fodrad med fleece förutom runt öron panna och nacke där det är päls.

frammifrån

ena sidan

andra sidan

Bak...
Och så några bilder på modellen/ den som skall få mössan (blir överaskning till pappa i allafall och F skvallrar ju inte
)

Förlåt Karin Vassara för att den liknar dina modeller, min lite har jag snott från min grönlandsmössa ( rundresåren bak som reglerar stl)
Mönstret har jag klurat ut själv, ihopkok av olika mössmodeller... Sydde en toille i fultyg först...
Det jobbiga var att mina skinnbitar var för små så jag var tvungen att lappa ihop den

fodrad med fleece förutom runt öron panna och nacke där det är päls.

frammifrån

ena sidan

andra sidan

Bak...
Och så några bilder på modellen/ den som skall få mössan (blir överaskning till pappa i allafall och F skvallrar ju inte

Sino, Chokladgås, UllIndio, Hemsydda MT, Sele, Hampa/Ramie Sjal!
Tygisar+EC!