Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lilla trasdockan
jag tänkte kapa en indio men nu behöver jag hjälp, räker 2.3m till en kortsjal eller ska den va längre?
och ska den sys med elastisk eller fast söm?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag trooor att 2,3 kan vara i kortaste laget, fast ska man "bara" bära som i ringsjal räcker det väl kanske.

BäraBarnsjalen är väl 2,8? Den längden gillar jag, för det GÅR att knyta en enkel ryggsäck med ifall behov uppstår.
Av lilla trasdockan
aj då, jag tror iof att jag bara kommer bära som "ringsjal" men man vet ju aldrig, kanske borde hitta en längre då, det längsta man kan få till är väl 2.6 (dela på en 5.2) för det är väl det längsta som finns.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Alecsandra skrev:aj då, jag tror iof att jag bara kommer bära som "ringsjal" men man vet ju aldrig, kanske borde hitta en längre då, det längsta man kan få till är väl 2.6 (dela på en 5.2) för det är väl det längsta som finns.
eller också gör man en kortsjal och en bärpåse av en långsjal. (Och så kommer kortsjalen att bli liggande för att bärpåse är så suveränt ;-))
Av lilla trasdockan
jo bärpåse e bra, men jag håller på med en viktresa nu och jag tycker de e så jobbigt å sy om hela tiden.och sen är det så att jag ska dela sjalen med nån då min ekonomi inte är så himla bra.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Alecsandra skrev:jo bärpåse e bra, men jag håller på med en viktresa nu och jag tycker de e så jobbigt å sy om hela tiden.och sen är det så att jag ska dela sjalen med nån då min ekonomi inte är så himla bra.
Ah, nej då är det ju lite mera opraktiskt!
... men den andra kanske vill ha en bärpåse?

Äsch, jag vet ju egentligen inte. Den enda kortsjal jag träffat på är BäraBarn, och ska man knyta den över ena axeln så är den ju lång så det räcker och blir över, så 2,3 kanske räcker gott?
Av lilla trasdockan
ja vi får se :) jag kan ju kanske klippa i nått lakan jag har hemma å testa, om inte nån annan kan komma med bra tips?

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?