- tor dec 18, 2008 15:22
När jag var gravis med Moa kom jag på iden att jag ville göra ett lapptäcke till henne med lappar från hennes närmaste. Jag samlade in ett gammalt använt plagg från var och en och innan hon föddes var jag klar med detta:
Där finns lappar från mig, hennes pappa, farmor, farfar, mormor, morfar, min mormor och från min morfar (som dock ej hann träffa sitt första barnbarnsbarn, han dog när jag var i v25
) Och så ett nytt tyg som var bara Moas. Täcket är mycket älskat och hon tycker att det är så spännande när jag berätta vem varje lapp kommer ifrån.
När jag var grav med Millie började jag samla in kläder igen. Sambon hjälpte till att skära lappar men inte han jag bli färdig till hon föddes
Så idag mindre än en månad innan hon fyller två är det klart. Ska bara tvätta täcket som ska vara i också... Här finns lappar från samma persoer utom från gamlamorfar och så har jag lagt till en av Moas gamla pyjamasar.
Baksidan fick bli ett fint tyg med måsar på som vi fick av farmor i veckan.

Hm
Det är nog någon som har varit och kladdat på kameralinsen...

Där finns lappar från mig, hennes pappa, farmor, farfar, mormor, morfar, min mormor och från min morfar (som dock ej hann träffa sitt första barnbarnsbarn, han dog när jag var i v25

När jag var grav med Millie började jag samla in kläder igen. Sambon hjälpte till att skära lappar men inte han jag bli färdig till hon föddes

Baksidan fick bli ett fint tyg med måsar på som vi fick av farmor i veckan.

Hm