Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Hej!

Sydde för ett tag sin min första ringsjal(har aldrig sytt i hela mitt liv!) Blev supernöjd!

Har en lila gås här hemma nu som jag inte trivs med att bära i, den skär in i höfterna på mig :|

Kan det bli en ringsjal av den tror ni? Den är ju inte fullt så bred som andra sjalar, endast 60 cm. Det kanske blir fört smalt över ryggen?!?!

Någon som rentav sytt en ringis av en gås?!

TIPS TACK!
Användarens profilbild
Av tweed
Jag har ju sytt om en BBB till ringsjal och tycker att det funkar och den är ju i gauzetyg. Har aldrig känt på en gås så jag vet inte hur lika de är, inte heller hur bred min är eftersom den ligger i bilen just nu.
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Alltså, gåsen är ju 60. Men jag knör den sjalen precis som en ringsjal idag. Och Ellen satt bra!Hade tyg upp till nacken plus att det blev någon cm över. Och ju äldre hon blir desto stadifare blir hon och behöver inte lika mycket tyg om ryggen ju.

Sjalen är nästan fem meter lång, så jag kunde ju göra två;)
Användarens profilbild
Av millla
Spontant skulle jag nog säga att gåsen är lite väl tunn för att bli bra som ringsjal, men jag kan ha fel. Har inte provat men väntar ivrigt på resultatet då jag själv har haft funderingar på att sy ringsjal av mimmis krinklade.
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Om sömmarna skär in nu lär de skära in ännu mer om du har den som ringsjal när hon blir större och tyngre.
/Anna-glädjedödaren ;-)
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Mary_Cherry skrev:Om sömmarna skär in nu lär de skära in ännu mer om du har den som ringsjal när hon blir större och tyngre.
/Anna-glädjedödaren ;-)

Bla bla bla Anna :wink:

Jag vet inte vad jag ska göra med gåsen.. Det kändes ok när jag knöt så hon satt som hon skulle ha gjort i en ringsjal. Men å andra sidan bar jag henne bara fem minuter, sen ville hon ner på golvet. Visserligen kanske jag ska försöka sälja den?! MEn samtidigt gillar jag färgen så mycket!
Alecsandra skrev:jag kan vara intresserad av den andra halvan, men ser gärna bild först :)
Jag har ingen bärbild, men bild finns på nätet. Ska leta lite!

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?