Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av lotti
Jag har länge gått och kikat på en begagnad overlock som har stått i skylten i en syaffär i stan....nu när jag äntligen bestämt mig för att köpa den var jag så rädd att den skulle vara borta :shock: .......men den stod kvar och ännu billigare var den oxå 1790:- :vågen: i stället för 2000:-.
Nu är den reserverad och på fredag då hmm.... :oops: barnbidraget kommer blir den min på riktigt!!!! :vågen:
Det är en Janome 204D. Inte den nyaste modellen men den räcker bra för mig..... :wink:

-------------------------------------------------------------------------------
nån vecka senare:

Idag har jag sneglat på min overlock ett flertal gånger men kan inte riktigt ta mod till mig och ens ta av huvan på den.....jag ser framför mig hur jag ska ge upp när jag inte kan trä den riktigt och alla trådar som trasslar och jag som förstör det ena tygstycket efter det andra....varför är jag så feg?, jag har längtat efter detta så länge jag kan minnas... :?

Visst är det bara att sätta igång och försöka? och slänga in en fråga här om det inte funkar??? Aaaargh, ge mig en kick där bak nå´n!!!!!! :roll:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag vågade...

Nu har jag provat och det gick riktigt bra när jag fick rätt på trådspänningen..... :tumup: längtar efter att sy något riktigt!! :D

Undrar bara...det finns alltså ingen söm som jag kan fålla med på overlocken? Då måste jag ha en coverlock eller en vanlig symaskin med en elastisk bra söm?? I så fall får jag hålla mig till muddbyxor....suck! :hmm:
Senast redigerad av lotti den fre dec 26, 2008 23:22, redigerad totalt 2 gång.
vad roligt :vågen: blir lite avis, har du sytt på sån maskin någon gång. Jag har inte det men är nyfiken på skillnaden...
Av Umma
Grattis :tumup: ! Det är den roligaste leksaken jag haft på länge kan jag säga (min är långtidslån av svärmor). Symaskinsfarbrorn i den här stan säger att Janome är super!!!
Användarens profilbild
Av Monia
Grattis Lotti! Vad kul! Hoppas att du blir nöjd med den :D :app:
Användarens profilbild
Av lotti
Sara med alla barnen skrev:vad roligt :vågen: blir lite avis, har du sytt på sån maskin någon gång. Jag har inte det men är nyfiken på skillnaden...
Nej aldrig!!! Ska bli så kul så!! :D :D :D
Användarens profilbild
Av lotti
glis skrev:Jag köpte en idag! :vågen: Jag är alldeles till mig i trasorna. Jag fick nöja mig med en Pfaff, men en ny en! 2.0 heter den, går som tåget och JAG VILL SY, inte montera köksskåp :(
Grattis!! :vågen:
Av Jinxan
glis skrev:Jag köpte en idag! :vågen: Jag är alldeles till mig i trasorna. Jag fick nöja mig med en Pfaff, men en ny en! 2.0 heter den, går som tåget och JAG VILL SY, inte montera köksskåp :(
Grattis! :vågen:
Användarens profilbild
Av lotti
Idag har jag sneglat på min overlock ett flertal gånger men kan inte riktigt ta mod till mig och ens ta av huvan på den.....jag ser framför mig hur jag ska ge upp när jag inte kan trä den riktigt och alla trådar som trasslar och jag som förstör det ena tygstycket efter det andra....varför är jag så feg?, jag har längtat efter detta så länge jag kan minnas... :?

Visst är det bara att sätta igång och försöka? och slänga in en fråga här om det inte funkar??? Aaaargh, ge mig en kick där bak nå´n!!!!!! :roll:
Användarens profilbild
Av Fryle
lotti skrev: Aaaargh, ge mig en kick där bak nå´n!!!!!! :roll:
När jag köpte min overlock (pfaff 788) vågade jag inte heller närma mig den i början. Jag hade hört så mycket om hur svårt det var att trä den och hon jag köpte den av sålde den för att hon inte kunde trä. Hennes man hade en gång satt sig med instruktionsboken och till sist lyckats. (De var båda dyslektiker, så det var nog mer det som var problemet.) Först läste jag instruktionsboken i tre dagar innan jag ens försökte trä. Det visade sig dock vara jätteenkelt och man behöver nästan inte boken efter att ha trätt en gång. Sedan sydde jag och sydde, blev lite väl djärv och sydde i för tjockt tyg, vilket ledde till en böjd gripararm och en service för femhundra eller nåt. Tyvärr har jag nästan aldrig tid att sy nuförtiden, jag längtar tills barnen blir lite mer självgående.
Användarens profilbild
Av Monia
*spark där bak* :wink: Det är inte så svårt. Jag hade något trams med min men det hjälpte att bara trä om den. Ta en stund och bara greja lite med att tfä och provsy inågon liten tygbit. Jag kan hjälpa dig om några dagar, för just nu sitter vi i "karantän" för vi har kräksjukan *blä*
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?