- ons dec 17, 2008 12:01
Jag har länge gått och kikat på en begagnad overlock som har stått i skylten i en syaffär i stan....nu när jag äntligen bestämt mig för att köpa den var jag så rädd att den skulle vara borta
.......men den stod kvar och ännu billigare var den oxå 1790:-
i stället för 2000:-.
Nu är den reserverad och på fredag då hmm....
barnbidraget kommer blir den min på riktigt!!!!
Det är en Janome 204D. Inte den nyaste modellen men den räcker bra för mig.....
-------------------------------------------------------------------------------
nån vecka senare:
Idag har jag sneglat på min overlock ett flertal gånger men kan inte riktigt ta mod till mig och ens ta av huvan på den.....jag ser framför mig hur jag ska ge upp när jag inte kan trä den riktigt och alla trådar som trasslar och jag som förstör det ena tygstycket efter det andra....varför är jag så feg?, jag har längtat efter detta så länge jag kan minnas...
Visst är det bara att sätta igång och försöka? och slänga in en fråga här om det inte funkar??? Aaaargh, ge mig en kick där bak nå´n!!!!!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag vågade...
Nu har jag provat och det gick riktigt bra när jag fick rätt på trådspänningen.....
längtar efter att sy något riktigt!! 
Undrar bara...det finns alltså ingen söm som jag kan fålla med på overlocken? Då måste jag ha en coverlock eller en vanlig symaskin med en elastisk bra söm?? I så fall får jag hålla mig till muddbyxor....suck!

Nu är den reserverad och på fredag då hmm....

Det är en Janome 204D. Inte den nyaste modellen men den räcker bra för mig.....

-------------------------------------------------------------------------------
nån vecka senare:
Idag har jag sneglat på min overlock ett flertal gånger men kan inte riktigt ta mod till mig och ens ta av huvan på den.....jag ser framför mig hur jag ska ge upp när jag inte kan trä den riktigt och alla trådar som trasslar och jag som förstör det ena tygstycket efter det andra....varför är jag så feg?, jag har längtat efter detta så länge jag kan minnas...

Visst är det bara att sätta igång och försöka? och slänga in en fråga här om det inte funkar??? Aaaargh, ge mig en kick där bak nå´n!!!!!!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag vågade...
Nu har jag provat och det gick riktigt bra när jag fick rätt på trådspänningen.....

Undrar bara...det finns alltså ingen söm som jag kan fålla med på overlocken? Då måste jag ha en coverlock eller en vanlig symaskin med en elastisk bra söm?? I så fall får jag hålla mig till muddbyxor....suck!

Senast redigerad av lotti den fre dec 26, 2008 23:22, redigerad totalt 2 gång.
Mamma till tre älskade döttrar
Selma-03
Agnes-06
Tilda-07 *född med en extra kärlekskromosom*
Selma-03
Agnes-06
Tilda-07 *född med en extra kärlekskromosom*