Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Britt
Jag har vävt. Har hållit på hela hösten och nu är det klart. 15 st disktrasor i lin blev det. Tillsammans med vävfröken klurades mönstret till Växbolintrasorna ut och modifierades till 3 skaft/6 trampor och detta är resultatet! Nu ska de bara klippas isär, fästas trådar i lagningar och kantas på det ena eller andra sättet. Sedan har jag julklappar. De är två och två i varje färg förutom den sista som blev randig av det jag hade uppspolat på spolarna.
Känner mig ganska duktig.
Bilagor
(18.42 KiB) Nerladdad 388 gånger
Användarens profilbild
Av MuuM
OMG! tänk om man fick julklappar av dig...

Och tänk om jag kunde lära mig att väva och ha plats och tid för en vävstol. Vore ju ännu bättre. :-)

/MuuM
Användarens profilbild
Av Asia
wow! funkar det att väva på en såndär barnvävstol månne? :Hahaa: :Hahaa: :Hahaa: :lol:
Användarens profilbild
Av SoFaD
Jättefina! Hade blivit jätteglad över en sån i julklapp!
Av Britt
melon skrev:Hjälpt va snygg det blev!!! :vågen: Vilken bindning har du vävt dem i?
Vad bindningen heter vet jag inte, men jag och fröken gjorde om mönstret på Växbo lins trasor från 4 skaft/ 8 trampor till 3 skaft/6 trampor, för den stora vävstolen var upptagen. Mönstret är alltså lika men går över tre trådar i stället för fyra. Det är en slags dubbelväv. Men det var svårt att väva när både varp och inslag var i lin, för det blir så skört i torrt tillstånd. Varje trasa blir 30x30 innan tvätt, men jag tror inte det krymper så mycket.

Nu ska jag bara ta mig i kragen och fixa till det där på slutet. Klippa isär och ordna med kanterna. Alla som ska bli julklappar blir nog klara iaf :wink:.

Jag är verkligen glad över resultatet :D. Och det är roligt att visa upp det här (tack för alla glada tillrop!), sambon bara knorrar och förstår inte alls att jag vill ha beröm.
Användarens profilbild
Av Fryle
Åh vad fina!
Och jag är mycket nöjd med min trasa från trasbytet!
Av Britt
Fryle skrev:Åh vad fina!
Har du använt den på riktigt? Ingen annan jag gett dem till har gjort det så jag vet inte om de funkar... Men jag gillade dem också och funderar på att gör fler.
Användarens profilbild
Av Fryle
Britt skrev:
Fryle skrev:Åh vad fina!
Har du använt den på riktigt? Ingen annan jag gett dem till har gjort det så jag vet inte om de funkar... Men jag gillade dem också och funderar på att gör fler.
Jodå, den är egentligen lite för fin för det, men du sa ju att den skulle användas som disktrasa. I början sög den lite dåligt, men efter andra tvätten blev den perfekt!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?