Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Panakeia
Jag e verkligen helless på att sitta i eeeevigheter och sy fejkad OLsöm på symaskin - det tar såånn tiiid!

Mitt argument för att inte skaffa ol innan har varit;

1 för dyrt
2 dammar för mycket

ettan skiter jag snart i....

2 an har jag fattat är inte så farligt som jag tidigare trott....

men hur billigt kan jag komma undan? beg. inget problem - vad är rimligt? ska man sattsa på kända märken eller finns det okända som också är bra?

tillägg:

det ska gå att sy coverlock på den också - annars e det inte så länge den kommer stanna här tror jag
Panakeia skrev:va e detta för exempelvis??
http://www.symaskinswebbshoppen.se/Prod ... roductName
Den kan du inte sy cover söm med.
Det är exakt samma som jag köpt fast min är en husylock, huskqvarnas senaste overlock. En enkel maskin som går som den ska hela tiden. Det finns en flatlocksöm som jag än inte testat, men det går ju att sy overlocksöm från rätsidan och sen sticka ner kanten om det är den typen du vill ha. Att fålla med är svårare.

TinaW köpte en Pfaff från England som är 5 trådig. Kolla med henne vet ja. Den tror jag kan sy betydligt fler sömmar och dessutom coversöm. Fast så kostar den därefter.. :?
Kaja skrev:3000-3500 för en Janome 644 från sewinmachinesdirect.co.uk. Komplettera med adapter för 39 kronor från Claes Ohlsson.
Den har coverlock? Jag vill ju också ha en ol med coversöm/ar...
zandrama skrev:
Kaja skrev:3000-3500 för en Janome 644 från sewinmachinesdirect.co.uk. Komplettera med adapter för 39 kronor från Claes Ohlsson.
Nej, Flatlock inte coverlock.. Eller är det jag som fattat fel? :|

http://www.abcsymaskiner.se/pdf/ML644D.pdf
zandrama skrev:
Nä.
5-trådig låter ungefär som Pfaff Coverstyle. Den klarar både och. Vill man veta på't ungefär hur 'besvärligt' det är att ställa om den från vanlig till coversöm kan man kolla en bildserie i min blog. Min Pfaff ville dock inte som jag ville när det gällde coversömmen (ja, det är bara en + kedjesöm då) och jag orkade inte lämna in + att jag gärna ville ha smalare täcksöm också + trippelsöm så jag köpte en Coverpro också till slut. Slipper ställa om maskinen nu alltså. Ytterst nöjd med det. Känns som det hade varit bättre att köpa en vanlig ol från början och sen komplettera men det visste jag ju inte då.......
Användarens profilbild
Av Kaja
knutis skrev:
zandrama skrev:
Nej, Flatlock inte coverlock.. Eller är det jag som fattat fel? :|

http://www.abcsymaskiner.se/pdf/ML644D.pdf
Stämmer. Lika mycket till för att få en separat coverlock. Kommer inte ihåg modellnamnet.
Eller knappa 3000 för tillfället. Pundet verkar rätt lågt ju.
Användarens profilbild
Av glis
Attans tråd det här! Jag är precis jättesugen på OL nu.
Är det den här firman i UK folk har köpt av: http://www.sewingmachines.co.uk/index.htm ?

Finns det någon sida eller någon som orkar förklara vad de olika sömmarna heter och vad de är bra för? Jag har aldrig brytt mig tidigare eftersom jag alltid varit nöjd med min halvgamla Husqvarna, men nu har det blivit ganska mycket trikåsömnad så nu börjar jag inse att det kanske vore bra med overlock. Och så inser jag att det finns något som heter coverlock, vad är det då?
Till råga på allt skall jag börja jobba snart och misstänker då att all tid går åt till att jobba, hålla hemmet någorlunda i ordning och åka bil, åka bil, åka bil. :cry:
glis skrev:Attans tråd det här! Jag är precis jättesugen på OL nu.
Är det den här firman i UK folk har köpt av: http://www.sewingmachines.co.uk/index.htm ?

Finns det någon sida eller någon som orkar förklara vad de olika sömmarna heter och vad de är bra för? Jag har aldrig brytt mig tidigare eftersom jag alltid varit nöjd med min halvgamla Husqvarna, men nu har det blivit ganska mycket trikåsömnad så nu börjar jag inse att det kanske vore bra med overlock. Och så inser jag att det finns något som heter coverlock, vad är det då?
Till råga på allt skall jag börja jobba snart och misstänker då att all tid går åt till att jobba, hålla hemmet någorlunda i ordning och åka bil, åka bil, åka bil. :cry:
Jag har handlat därifrån och det fungerade jättebra.
Nånstans på kokalals sida finns en liten genomgång av olika maskiner. Kolla kokalal.blogspot.com
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?