- tor dec 11, 2008 11:19
Jag läste en bok för ett tag sedan ur en serie som kallas för "Knitting mysteries". Lät som värsta "kärlek i vitt", men boken var faktiskt riktigt bra. Spännande, oförutsägbar och man fick en intensiv längtan att öppna en garnbutik på landet...
Så, jag ville såklart köpa uppföljaren. "Knit fast die young" av Mary Kruger. Jag har bara läst första kapitlet ännu, men jag läääängtar efter att få sätta mig igen.
Jag råkade tyvärr beställa TVå böcker. Slant med fingrarna, så nu undrar jag om det är någon som är sugen på att läsa??
Bytes mot tyg, garn eller annan bok.
Litet utdrag ur boken:
Så, jag ville såklart köpa uppföljaren. "Knit fast die young" av Mary Kruger. Jag har bara läst första kapitlet ännu, men jag läääängtar efter att få sätta mig igen.
Jag råkade tyvärr beställa TVå böcker. Slant med fingrarna, så nu undrar jag om det är någon som är sugen på att läsa??
Bytes mot tyg, garn eller annan bok.
Litet utdrag ur boken:
Ariadne Evans swore her sleuthing days were over after her very own knitting shop became a crime scene a few months back. But she hadn't anticipated that the Freeport Wool and Yarn Festival would become the site of another murder -- with hers truly as a prime suspect. Since Ari was the one to find the body of Felicia Barr -- the much detested and influential owner of "Knit It Up" magazine -- with a knitting needle stuck in her back, the cops are needling Ari for answers. In a stitch, Ari dons her hand-knit detective cap and helps her on-and-off boyfriend, Detective Josh Pierce, untangle the day's events and solve a very woolly crime -- before the killer strikes again....