- tis dec 09, 2008 20:58
Jag har sytt ett överdrag i jeanstyg till en barn-skumgummifåtölj. Nu tänkte jag sy en stickning i orange runt varje söm (som vanliga jeansbyxor). Nu när tråden avviker så mycket från tygfärgen ser jag plötsligt att raksömmen på avig sida (baksidan) ser jättekonstig ut. Det är som att undertråden är helt lös, och hålls på plats endast av små öglor av tråd från övertråden. Gör man en kort söm (jag har kollat på en provlapp) så går det att dra loss undertråden helt... Vad ska jag göra? Är det någon inställning på min maskin eller är den trasig på något sätt? Eller ska det se ut så här rentav? Vanligtvis syr man ju med samma färg som tyget och med en tunn tråd, då är det ju mycket svårare att avgöra än nu när tråden avviker i färg och är ganska tjock.
Mamma till två vackra pojkar; Filip 060619, David 080409 och Tuva 101104
Bär i Zara ocean, beige Ergo, Amazonas Carry Sling Laguna, hemsydd beige/blommig Mei Tai och hemsydd mörkblå ringsjal i MaM bärskydd

Bär i Zara ocean, beige Ergo, Amazonas Carry Sling Laguna, hemsydd beige/blommig Mei Tai och hemsydd mörkblå ringsjal i MaM bärskydd