Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av teres
Hej, jag har möjlighet att lägga vantarna på en bra bunte meter bambuvelour, den består av 70% bambu, 28% bomull, 2% polyester (standard för bambuvelour), både bomull och bambu är "organic", alltså ekologiskt odlade vad jag förstår det som.
- bredden på tyget är 56 inches, ungefär 140cm.
- den är ofärgad/natur (men ska gå att färga)

Hur mycket kostnaden blir beror på hur mycket det blir, vad dollar ligger på, hur mycket tullen vill ha :lol: Max 175kr/m men troligare en bra bit mindre. Finns det något intresse för det?
Av lilla trasdockan
jag köper gärna, har dock inte råd förän i slutet på januari.
Användarens profilbild
Av teres
Det är ingen snabb affär oavsett, transporttiden efter beställning och betalning är ungefär 6veckor ! Är mest intresserad av att veta hur många meter som jag ska köpa och om det är lönt!

OT; Förresten har du ett kuvert på väg till dig alecsandra
Av lilla trasdockan
du kan nog räkna 2-3m åt mej ev mer beroende på priset..

wieee, jag älskar efterlängtad post :vågen:
Av Tiaramoll
Är detta forfarande aktuellt?

Jag har ju fått en provbit från Shuna76, håller på att "tvätt-testa" den eftersom min förra bambovelour bara lossande från väven i stora tussar. Fast den dåliga velouren var gjord av 80% bamboo och 20% bomull.

Shuna76, vad är din bamboovelour gjord utav?
Användarens profilbild
Av Shuna76
Mari: Samma som teres, men om jag förstått henne rätt känns den något tjockare. Den jag har är hemsk att sy i på min dåliga maskin..slogs med maskinj**eln i 1 & 1/2 timme innan jag gav upp :lol: Men den velouren är ju rätt tunn oxå..skulle nog behöva stagas upp på baksiför dan eg. De 2% polyester ligger på baksidan av tyget för hållbarhetens skull, så det är säkerligen hållbarare än det du hade innan. Många WAHMs syr blöjor av detta tyget vet jag.
Av Tiaramoll
Jag har hört av andra att just bambovelouren är svår att sy i eftersom den är så stretchig och mjuk.
Jag har därför funderat på att använda bamboofleece i tygblöjor istället.

Shuna76, hur var det att sy i hampafleece?
Användarens profilbild
Av Shuna76
Hampafleecen är helt ok att sy i! Jag har testat både Pinkgreeens & KITG & Pinkgreens var finare & höll sig mjukare efter tvätt än KITG så det gäller att man får tag på "rätt". Däremot har jag inte köpt via någon coop..tror jag ska testa det istället. Men bambufleece funkar säkert utmärkt i blöjor, bambu är ju mjukt & skönt & blir inte hårt som hampa :)
Användarens profilbild
Av teres
Det är knepigt det där! Jag har inte testat bambufleece, så vet inte riktigt hur den är men känt på Shunas hampafleece och håller definitivt med henne när det gäller kvaliten. När det gäller bambuvelouren så är den jag har köpt nu tätare, stummare och med lite kortare lugg än den shuna (och jag också) har. Jag tror att denna velouren ska bli mycket lättare att sy i eftersom den andra är förfärligt besvärlig, den är luxuöst mjuk och gosig, men det är som att sy i smör! :gaah:

Den velouren jag har nu har jag inte testat med en massa tvättar än, men tror inte jag drabbas av överraskningar då jag vet en hel del blöjtillverkare i USA som köpt den och sedan beställt mer eftersom de är nöjda. Funderar på att sy lite pyjamasar av den bla, kommer då inte att bli samma bekymmer, svårigheterna för mig med den mjuka velouren har varit i svängarna, det är där den töjt sig som mest (och blöjor syr jag inte med overlocken.).
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Marina skrev:om vinterdrake syr åt mig köper jag gärna till brallor :mrgreen:
:lol: Det går nog ordna. ;)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?