Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Jag gillar verkligen modellen på lindex velourtights, men har bara hittat bruna. Så jag ritade av dem och sydde ett par till.
originalet:
SNV84543.jpg
SNV84542.jpg
testing:
SNV84551.jpg
Fuskoverlocken funkar ganska bra att sy fuskcoversömmar med också
Av Umma
Otroligt fina :love: !!! Passar ju perfekt till sötisen!
Användarens profilbild
Av lingonben
Snygga! :D
Och väldigt bekväma ser de ut att vara också. Den där modellen har jag missat... :notes:
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Åh vad fina!
Det var oxå lilla E:s favvobrallor, så tack för idén, jag har ju blått velourtyg liggandes :D
Av Erika777
kvarnvik skrev:Fuskoverlocken funkar ganska bra att sy fuskcoversömmar med också
Vad är det för "fuskoverlock". Jag går och grämer mig över att jag inte har råd att köpa en overlock. Visste inte att det fanns fusk... Dessutom blev det ju JÄTTEBRA!
Användarens profilbild
Av tweed
Erika777 skrev:
kvarnvik skrev:Fuskoverlocken funkar ganska bra att sy fuskcoversömmar med också
Vad är det för "fuskoverlock". Jag går och grämer mig över att jag inte har råd att köpa en overlock. Visste inte att det fanns fusk... Dessutom blev det ju JÄTTEBRA!
Den som ser ut som en sicksack med raksöm på båda sidorna :D På den vanliga symaskinen alltså
Användarens profilbild
Av tweed
glis skrev: Det hade blivit bra med tvillingnål också :lol: :this:
Ja, men jag saknar ju ff pinnen att sätta extrarullen på. Och jag har aldrig två trådrullar i samma färg.

Undrar förresten om S&S kommer idag, hör av mig i så fall. Posten borde ju ha kommit nu, den har blivit så sen sedan posten effektiviserade utdelningen :hmm: :wink:
Av Umma
kvarnvik skrev:
glis skrev: Det hade blivit bra med tvillingnål också :lol: :this:
Ja, men jag saknar ju ff pinnen att sätta extrarullen på. Och jag har aldrig två trådrullar i samma färg.

Undrar förresten om S&S kommer idag, hör av mig i så fall. Posten borde ju ha kommit nu, den har blivit så sen sedan posten effektiviserade utdelningen :hmm: :wink:

Lägger mig i här :) ...min tvillingnål gick sönder i helgen och jag bytte till vanlig stretchnål och fållade med zickzack. Det blev faktiskt riktigt fint och inga problem alls med hoppstygn eller trassel som jag har med tvillingnålen, plus att det är massa jobb med att spola upp rullar. Jag skall prova lite andra sömmar för fållning också...

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?