Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Emmiez
kan man sticka blöjbyxor med alpacka-ull?
Användarens profilbild
Av Asereht
Jag tänkte försöka för länge sedan men jag har inte gjort det. Alpacaull går iaf att filta/valka/tova så det borde ju inte vara helt omöjligt. Sen hur täta de blir sen i praktiken vågar jag inte åsikta om eftersom jag inte testat. Har för mig att det var någon som gjorde det men det var länge sedan och jag minns inte vem.
Av Emmiez
okej, då får ja se om ja provar :)
Av juliaanna
Du kanske har provat blöjbyxor i ull förut och trivs med det och då ska du strunta i mitt inlägg. Vi gav upp ullbljöjbyxorna efter några månader eftersom de inte höll särskilt tätt (bajs överallt trots att det var köpebyxor). Det kändes som rena himmelriket att byta till Imse Vimse blöjbyxor i ekobommull och nåt syntetiskt material istället. Bara ett litet tips. :)
Av Emmiez
juliaanna skrev:Du kanske har provat blöjbyxor i ull förut och trivs med det och då ska du strunta i mitt inlägg. Vi gav upp ullbljöjbyxorna efter några månader eftersom de inte höll särskilt tätt (bajs överallt trots att det var köpebyxor). Det kändes som rena himmelriket att byta till Imse Vimse blöjbyxor i ekobommull och nåt syntetiskt material istället. Bara ett litet tips. :)
jag har stickat blöjbyxor tidigare (för små nu) och jag älskar det. :)
vi har imsevimse i pul också, och dom läcker bara hela tiden :lol: iallafall dom med bomull både eko och vanliga.
imse vimse soft gillar jag :)

Jag vill ha ull framförallt på natten då det ofta läcker och det gör det inte med dom i ull som ja hade
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
Jag stickade ett par i ull som aldrig blev färdiga men de kändes lite tunna. Om du ska testa att sticka ett par så kanske det är bäst att sticka med dubbel tråd?
Av Emmiez
PrettyUgly skrev:Jag stickade ett par i ull som aldrig blev färdiga men de kändes lite tunna. Om du ska testa att sticka ett par så kanske det är bäst att sticka med dubbel tråd?
använde du alpacka ullen eller annan ull?

jag har stickat i eskimo garn innan och dom blev tjocka.
Användarens profilbild
Av Asereht
PrettyUgly -Tror det beror en hel del på garnet i sig. Vissa tunna garner funkar superbra medan andra som är tjockare funkar sämre och tvärtom. Om man int ekör på säkra kort får man testa sig fram lite. Ju tunnare desto smidigare och är det ett lanolinrikt garn så är ju det absolut bäst. Sen är ju sällan ett par nystickade byxor bra med en gång, de ska infettas och inkissas innan de blir bra.
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
Emmiez skrev:
PrettyUgly skrev:Jag stickade ett par i ull som aldrig blev färdiga men de kändes lite tunna. Om du ska testa att sticka ett par så kanske det är bäst att sticka med dubbel tråd?

Jag använde alpaca. Jag har inte stickat blöjbyxor i eskimo men andra saker och ja, det blir tjockt. Om alpaca fungerade så skulle det ju bli otroligt mjuka och smidiga blöjbyxor.Tyvärr så verkar jag inte tåla ullkur så det blir inget mer blöjbyxstickande för min del :(
Av Emmiez
PrettyUgly skrev:
Emmiez skrev:

Jag använde alpaca. Jag har inte stickat blöjbyxor i eskimo men andra saker och ja, det blir tjockt. Om alpaca fungerade så skulle det ju bli otroligt mjuka och smidiga blöjbyxor.Tyvärr så verkar jag inte tåla ullkur så det blir inget mer blöjbyxstickande för min del :(
prova att sticka i eskimo eller i alaska då? dom vet jag fungerar.
Jag älskar mina blöjbyxor i eskimo även om dom e tjocka. jag håller på med ett par i alaska nu, har inte provat ännu, men jag tror dom skall funka bra, har för mig ja läst det.
Alpaca verkar ju inte fungera då, ja skippar nog att sticka i det,
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
Asereht skrev:PrettyUgly -Tror det beror en hel del på garnet i sig. Vissa tunna garner funkar superbra medan andra som är tjockare funkar sämre och tvärtom. Om man int ekör på säkra kort får man testa sig fram lite. Ju tunnare desto smidigare och är det ett lanolinrikt garn så är ju det absolut bäst. Sen är ju sällan ett par nystickade byxor bra med en gång, de ska infettas och inkissas innan de blir bra.
Aha det visste jag inte. Jag tänkte att tjockare garn = säkrare (men klumpigare) blöjbyxa. Mina som jag stickade kändes i alla fall alldeles för håliga för att kunna bli vattenavvisande men jag borde givetvis haft mindre storlek på stickorna slår det mig nu :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?