Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av knutis
hur gör ni då? Jag har någon gång försökt att lägga små veck, eller smalat av mönstret nertill på t.ex. byxan, men denna gång är mudden på tok för stum för att dra för mycket i och det vill sig inte, hålet är för stort helt enkelt. Hur gör jag för att få det snyggt???

HJÄLP!!!! någon?? :help:
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
jag brukar göra små veck. jag är lite slarvigt lagd och brukar därför bara vecka lite efterhand men om du vill ha det jämt kanske du kan prova att dra i rynk-trådar?
Användarens profilbild
Av binaem
Rynktråd borde få det jämnast. Jag har också gjort små veck men då har det inte diffat så mycket. (eller byt mudd...)
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag gör som Apelsin. Oftast får man sitta med ena handen framför pressarfoten och andra bakom och dra åt båda håll. Innan jag syr ser jag till att sätta en nål mitt fram, mitt bak och en i vardera sida, så är det lättare att dra jamnt.
Användarens profilbild
Av knutis
zandrama skrev:Jag gör som Apelsin. Oftast får man sitta med ena handen framför pressarfoten och andra bakom och dra åt båda håll. Innan jag syr ser jag till att sätta en nål mitt fram, mitt bak och en i vardera sida, så är det lättare att dra jamnt.
Ja, nåla brukar jag göra, om det vill sig så delar jag upp i fyra delar och nålar. Men att dra i rynktråd låter ju som en bra idé.. :tumup: Jag tänkte inte på det.

Mudden kan jag tyvärr inte byta för då blir det inte som jag tänkt :hmm:

Tack för alla svar!! :vågen:

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?