Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av AnnaBanana
Mitt första bidrag här, jag tycker det är så roligt att se vad ni andra gör så jag vill också måste bidra :) Jag har sytt en ringsjal av ett gammalt madrassöverdrag. Jag gillar verkligen det här tyget och har tänkt sy kläder v det men sen kom jag på att det nog skulle göra sig bra som sjal. ag tycker att det funkar jättebra, tyget påminner mycket om min Didymos Pfau. Vid ringarna vek jag efter en beskrivning här (mot mitten och sen mot mitten igen) och jag sydde så att själva sömmen hamnar bakom axeln.

Jag har ännu inte gjort något med svansen, den är bara fållad. Är det någon som har något förslag? Är det till exempel en bra idé att ha en ficka, använder man den (ringsjal är nytt för mig)? Andra tjusiga avslut?

Bild
Bild
Användarens profilbild
Av camsch
Men SÅ fint! :love: :love: :love:
Urtjusigt!

Jag skulle möjligtvis avsluta den med en sned ände, men inte ficka. Jag har ficka på min ringsjal och använder den aldrig.
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
camsch skrev:Men SÅ fint! :love: :love: :love:
Urtjusigt!

Jag skulle möjligtvis avsluta den med en sned ände, men inte ficka. Jag har ficka på min ringsjal och använder den aldrig.
tack, vad glad jag blir. och tack för tipset, jag tänkte att det kunde vara fickan kanske inte blir använda så mycket. vi bor inte direkt så att man bara knatar ner till affären för att köpa mjölk och därför behöver någonstans att ha plånboken och nycklarna.
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
Alecsandra skrev:iof :D men ditt tyg va ju så himla snyggt
ja, jag gillar det som sagt också. jag är visserligen nybörjare men jag tycker det har väldigt bra sjalkvalitet. jag har sett samma eller liknande på tradera ibland, jag tror inte det behöver bli jättedyrt.
Nejmen... oooo vad fin :siishah: . Jag finner inte ord.

Jag har några ringsjalar med ficka och några utan. Fickan har jag nog inte använt alls tror jag... Kanske lagt nycklarna i någon gång när jag gått ner till tvättstugan. Men jag tycker att det blir snyggare att göra en om tyget har en fram och baksida (alltså om tyget är tryckt), då döljer det den lite fulare sidan. På ditt tyg skulle jag gjort en sned sjalända utan ficka.
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
mari_tres: tack! (lille martin har visst flyttat till stockholm nu hörde jag)

Humleblomstern: tack, jag rodnar lite! och tack för tips och information om avslut, det verkar vara sned ända som gäller. jag tror också att det blir bra.
Användarens profilbild
Av SoFaD
Jättefin sjal! Så smart att ta madrasskydd! Det måste ju vara super! Vill oxå ha :-D
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
SoFaD skrev:Jättefin sjal! Så smart att ta madrasskydd! Det måste ju vara super! Vill oxå ha :-D
tack tack, jag tyckte själv jag var lite fyndig där som kom att tänka på madrassskyddet :wink: Det kanske kan bli det nya, heta efter alla Lenda-kreationer :mrgreen: (jag tror det heter så, jag menar det populära IKEA-tyget. jag har inte hunnit testa det själv än)

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?