Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag håller på att sticka ullbyxor till Vincent enligt Doroteas mönster (Samuels ullbyxa). Tanken äe att de skall användas som blöjbyxor om de bara håller tillräckligt tätt :roll:

Nu har jag hur som helst kommit till benen, men jag vet inte riktigt hur jag skall göra. Jag skulle vilja att benen är lite som HH longies, dvs lite avsmalnande/tighta. Är det någon som kan tipsa mig om hur jag skall tänka? För om jag bara stickar rakt, dvs utan att minska, så blir de ju typ bootcut/lite utställda. Eller?

Jag behöver lite hjälp!
Senast redigerad av jazoo den lör jan 10, 2009 09:01, redigerad totalt 1 gånger.
om jag inte tänker helt fel så borde du ju enklast minska med 2 vart 3:e varv för att göra de lite smalare. men kanske bättre att en erfaren stickare hjälper dej.
oj så fel du kunde blivit om du följt mitt råd. kanske borde testa och göra långa jag med, måste dock köpa garn :) vill gärna se dina färdiga sen
Användarens profilbild
Av jazoo
fantasiflicka skrev:jag blir helt ställd, stickar du ullbyxor?
Jag har nästan glömt bort hela sjalvärlden märker jag...det ska aldrig hända igen... :D
:Hahaa:

Nåt skall man ju göra på kvällarna när barnen sover, huset är städat, disken är diskad, tvätten är tvättad och hängd, mamma är telefonerad, jag har renoverat allt som behöver renoveras, och jag och maken har haft vårt passionerade dagliga timslånga sex. 8)
Användarens profilbild
Av jazoo
Dorotea skrev::D Jag brukar minska en maska på vart fjärde varv, det blir en lagom avsmalning. :tumup:
:tumup: :vågen: :urule: :tumup:

Tack du store ullbyxeguru! ;)
Användarens profilbild
Av jazoo
Alecsandra skrev:oj så fel du kunde blivit om du följt mitt råd. kanske borde testa och göra långa jag med, måste dock köpa garn :) vill gärna se dina färdiga sen
Äsch då, hur fel kan det bli ;) Man kan ju faktiskt repa upp också.

Självklart visar jag bild sen, jag menar vad är annars poängen med att göra grejer? ;)
(Min man brukar reta mig för att jag tycker att det viktigare att visa upp saker på sjalbarn än det är att använda dem på riktigt sen).
Användarens profilbild
Av jazoo
Dorotea skrev::D Jag brukar minska en maska på vart fjärde varv, det blir en lagom avsmalning. :tumup:
Förresten, en fråga: vart fjärde varv från det att man börjar sticka benen, eller stickar man en bit först? Jag har nämligen stickat lite redan.... skall jag repa upp det då, så att det blir riktigt bra? :hmm:
har liknande disskutioner med min karl, han tycker att sb förändrar mej, men han har inte sagt om det är ett plus eller minus. men han säger att jag blivit mer som en hemmafru och det måste väl va ett plus (?)
jazoo skrev:
Jag har nästan glömt bort hela sjalvärlden märker jag...det ska aldrig hända igen... :D

Nåt skall man ju göra på kvällarna när barnen sover, huset är städat, disken är diskad, tvätten är tvättad och hängd, mamma är telefonerad, jag har renoverat allt som behöver renoveras, och jag och maken har haft vårt passionerade dagliga timslånga sex. 8)
jag visste det, du ÄR underkvinnan!
:jippiii: detta är du som springer runt huset hela dygnen med ett leende på läpparna
Användarens profilbild
Av jazoo
fantasiflicka skrev:
jazoo skrev:

jag visste det, du ÄR underkvinnan!
:jippiii: detta är du som springer runt huset hela dygnen med ett leende på läpparna
Självklart, glömde jag att säga att jag också sjunger små glada sånger och komponerar sonetter? :stadalite: :banana: :rocka:
Användarens profilbild
Av jazoo
Dorotea skrev:
jazoo skrev:
Förresten, en fråga: vart fjärde varv från det att man börjar sticka benen, eller stickar man en bit först? Jag har nämligen stickat lite redan.... skall jag repa upp det då, så att det blir riktigt bra? :hmm:
Jag brukar köra direkt från början. Jag torr att det kan bli lite konstigt om man stickar rakt först en bit, typ ridbyxor :hmm:

Alltså det blir inte världens tajtaste ben, det är lite luft runt vristerna liksom så om man vill ha tajts kanske man ska ta på vart tredje varv.

En annan variant är att sticka raka ben och sen sticka ihop alla maskor 2&2 och göra en mudd, då blir det pös-byxor.

Tänk om man skulle ta och sticka ett par ullbyxor... det var länge sen :app:
Tack tack! Jag repar nog upp och gör om. Vill ha dem ganska tighta så jag testar var tredje varv. Så går det ju liiiite fortare att sticka också ;)

Kanske testar pös nästa gång, jag är rätt säker på att det blir fler.
Däremot känns de väldigt tunna, jag undrar om de verkligen kommer att hålla tätt som blöjbyxor :hmm:
Användarens profilbild
Av jazoo
Dorotea skrev:
jazoo skrev:
Dorotea skrev:
jazoo skrev:
Jag brukar köra direkt från början. Jag torr att det kan bli lite konstigt om man stickar rakt först en bit, typ ridbyxor :hmm:

Alltså det blir inte världens tajtaste ben, det är lite luft runt vristerna liksom så om man vill ha tajts kanske man ska ta på vart tredje varv.

En annan variant är att sticka raka ben och sen sticka ihop alla maskor 2&2 och göra en mudd, då blir det pös-byxor.

Tänk om man skulle ta och sticka ett par ullbyxor... det var länge sen :app:
Tack tack! Jag repar nog upp och gör om. Vill ha dem ganska tighta så jag testar var tredje varv. Så går det ju liiiite fortare att sticka också ;)

Kanske testar pös nästa gång, jag är rätt säker på att det blir fler.
Däremot känns de väldigt tunna, jag undrar om de verkligen kommer att hålla tätt som blöjbyxor :hmm:
Vad har du för garn?
Lucca - som någon rekommenderade i en annan tråd...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?