Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Winissa
Jag har nyligen fått för mig att tillverka julklappar i år. Eller ja, försöka i alla fall. Försöka hinna. :shock: Det blir mössor, pocketfodral, halsband, tovade tofflor, kanske nån grytlapp och egen müsli. Men problemet är att jag inte kan komma på vad jag ska göra till sambon, brorsan, pappa och farfar. Det känns lättare till tjejerna på nåt vis, med mössor och halsband. Pappa ska få egengjord müsli, men jag vill ge nåt mer också. Pocketfodral och tofflor funkar ju till män och kvinnor, men inte till just dessa män tyvärr.

Har ni några förslag? Hjälp mig snälla. :D Det är ju lite bråttom också, så jag hinner inte hålla på och vela. Det ska helst gå snabbt att göra och inte vara så svårt.
Senast redigerad av Winissa den sön dec 07, 2008 11:47, redigerad totalt 1 gånger.
Av Winissa
Elin G skrev:Kan de inte få müsli då? Eller ischoklad? Hembakt bröd har vi gett flera år.
Jo, müsli ska i alla fall pappa få. Kanske brorsan, men jag tror inte han o farfar äter så mycket sånt. Hembakt bröd är ju verkligen värt att tänka på, särskilt till farfar. Tack för tipsen! :D
Av Winissa
Bubbi skrev:Jag har lovat sambon att jag ska sticka ett par svarta lovikavantar, utan broderi. Det kanske är lämpligt till någon i din släkt också?
Hmm, ja varför inte? Fast är det svårt eller? Jag har aldrig stickat vantar eller strumpor förr. Bara mössor :)
Av Winissa
silent_angel skrev:Godis eller annat hemgjort gott :tumup:
Men det är ju faktiskt perfekt till farfar med godis! :vågen: Han är en riktig gottegris och jag har ju faktiskt köpt godis till honom rätt ofta på jularna. Jag tänkte inte ens på att jag kan göra sånt själv o ge bort.
Användarens profilbild
Av zandrama
zandrama skrev:Sockor, om du kan sticka, det går snabbt och är ganska enkelt.
Vantar, se ovan.
Tvål
Såg att du redan hade fått förslag på vantar och sockor. Tvål kanske funkar ändå. Stearinljus eller geleljus kanske också är en bra grej.
Av Winissa
zandrama skrev:
zandrama skrev:Sockor, om du kan sticka, det går snabbt och är ganska enkelt.
Vantar, se ovan.
Tvål
Såg att du redan hade fått förslag på vantar och sockor. Tvål kanske funkar ändå. Stearinljus eller geleljus kanske också är en bra grej.
Oj, tvål och ljus är ju inte så dumt! Jag har ingen aning om hur man gör, men det går säkert att surfa rätt på. Om du har nån bra länk så får du gärna lägga in den här :D
Användarens profilbild
Av Stream
Winissa skrev:
Stream skrev:Vetevärmare? Näsduksfodral?
Bra förslag! Samma sak här, vet inte riktigt hur man gör men det löser sig nog. Har du någon bra länk?
Nej, ingen på rak arm tyvärr. Men näsduksfodral borde du hitta under "Gör det själv" i alla fall.
Användarens profilbild
Av Sterna
Jag tog en gammal ram, bakade ihop lite modellera, lät barnen göra handavtryck och så fyllde jag med gips och har nu en JÄTTEFIN tavla som pappan i familjen ska få i julklapp.
Farfar till barnen älskar lövtunna pepparkakor och det är en utmaning att baka så vi tränar en hel del på just pepparkaksbakning just nu för at han ska få sin julklapp.
Farmor får en receptsamling - jag hittade en tom skrivbok som jag under året har fyllt med favoritrecepten och lite husmorstips från förr som jag hittat i olika tidningar, men så är hon hemkunskapslärare och ahr intresset för just mat och husmorstips.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?