Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av idamlolsson
Jag ska hjälpa en konstnär att bygga en slags skulptur av virkade dukar. Den måste bli ganska hård, men ska fortfarande se skir och virkad ut. Den ska tåla att stå upp länge och inte mjukna av luftfuktigheten. Är det någon som har några tips. :help:
Av Ponyo
När jag var liten så hade min farmor en virkad, styv, skål. Jag smakade på den, och den var jättegod, för den smakade socker.
Så ett sockerbad kanske?
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
jag fick tips från en textilärare att blanda 50/50 vanligt trälim och vatten. jag har inte testat det själv än men sockerlösning tycker jag lätt blir lite kladdigt.

så kul det låter, om du kan och får skulle det vara jätteroligt med en bild sen när ni börjat.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Tror också på trälim och vatten, och att verkligen dränka dukarna i det och sedan krama ur överflödet!
Bör bli tillräckligt stadigt men samtidigt "osynligt"! :D

(fast jag har ju iofs inte testat själv... även om jag blir sugen nu! :wink: )
Användarens profilbild
Av jazoo
Fjärilen skrev:husmors tipset för att stärka är vatten och potatismjöl. Hur mkt av varje vet jag inte men mer vatten än potatismjöl borde det ju va ;)
Men blir det så styvt att det kan stå? :hmm:

Jag tror mer på lim-teorin! :tumup:
Användarens profilbild
Av jazoo
Snabbvarianten jag fått lära mig nu: doppa i genomskinlig läsk!

(Men funkar nog bättre på granpynt än sådant som skall stå självt)
Av Umma
Jag vill minnas att det iaf förr i världen :mrgreen: fanns stärkelsespray att köpa i vanliga affärer? Min mor virkade en brudkrona en gång och sprayade som tusan i omgångar tills den var stel.
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
CrazyMagpie skrev:Tror också på trälim och vatten, och att verkligen dränka dukarna i det och sedan krama ur överflödet!
Bör bli tillräckligt stadigt men samtidigt "osynligt"! :D

(fast jag har ju iofs inte testat själv... även om jag blir sugen nu! :wink: )
så skulle jag också göra. var noga med att krama ur för att slippa fult överflöd, det misstaget har jag gjort med socker.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?