Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av jennie-marie
Har sett ett bedårande pepparkakshus på en av alla bloggar jag läser. Det är hämtat från en bok som heter Vinterns goda ting. Boken finns tyvärr inte på mitt bibliotek. Är det någon som har boken eller mönstret och vill scanna in det...? Skulle så gärna vilja göra ett pampigt hus i år med mycket kristyr. Eller kanske har någon ett annat fint hus med beskrivning.
Av corona
Åh, nu blev jag jättesugen på att baka pepparkakshus :app:

Trots att jag vet att det alltid slutar med att jag svettig, förbannad och svärandes limmar ihop trasiga, sneda och fula delar till någon som närmast kan beskrivas som ett pepparkaksskjul, samtidigt som jag lovar mig själv och alla i min omgivning att jag aldrig, aldrig, aldrig ska baka pepparkakshus igen...
Användarens profilbild
Av Monia
Jag köpte mor Annas byggsats i år :oops: . Hinner inte riktigt med att köra hela racet. 8)
Användarens profilbild
Av LumLumLum
Varför snöa in på att göra hus? Häromåret gjorde jag en sko. Jag tror det var samma år som min sambo byggde en brödrost. :mrgreen:

Fast ja, jag drömmer också om att någon gång ha tid och ork att göra ett sådant där riktig flådigt hus.
Av jennie-marie
Tack för hjälpen, gick en sväng till till biblioteket och blev då tipsad om boken Pepparkakshus. Där fanns det ett otroligt fint sekelskiftshus. Så nu ska jag ge mig in i kampen med smält socker och kristyr... Det kanske slutar med en form som här ovan :wink: Håll tummarna.
Användarens profilbild
Av asz
Hej,
jag har boken och kopierar gärna sidorna med instruktioner och skickar dem till dig om du fortfarande är intresserad?

:tomte:
Användarens profilbild
Av thanisa
thanisa skrev:Just nu hittar jag inte pepparkakshussidan med mallar som är något över det vanliga.
Jag är faktiskt ledsen nu, men jag har suttit och letat ett bra tag men jag hittar den inte. Ändå är jag ganska säker på att jag varit inne på den i år. De har med ritningar till de pepparkaksbyggen som de gjort under många år. Det är eiffeltornet, pagoder vikingabåt massor med roliga saker och nu hittar jag den inte.
Av jennie-marie
Asz: Tack för hjälpen, men nu behövs det inte, det finns jättefina saker i den boken jag lånade, men tack ändå.
Användarens profilbild
Av thanisa
thanisa skrev:
thanisa skrev:Just nu hittar jag inte pepparkakshussidan med mallar som är något över det vanliga.
Jag är faktiskt ledsen nu, men jag har suttit och letat ett bra tag men jag hittar den inte. Ändå är jag ganska säker på att jag varit inne på den i år. De har med ritningar till de pepparkaksbyggen som de gjort under många år. Det är eiffeltornet, pagoder vikingabåt massor med roliga saker och nu hittar jag den inte.
Julen är räddad½ Nu har jag hittat sidan! De har bytt server.

http://hem.bredband.net/merjul/pepparkakshus.htm
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
:klippasiglite: kapar tråden lite :klippasiglite:

:hello:
Ett antal 25-öringar trillade nog ner ordentligt nu. Visst vet jag vem du är? :wink: Från Öppna förskolan? :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?