Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av little_me
Vet jag att det var nån som hade sytt jättefina för ett år sedan ungefär..
Lite för lat för att leta.. Någon som har gjort frukter, smörgåsar, kakor etc i filttyg?
Bilder, beskrivningar?
Användarens profilbild
Av annikar
Bild
Här är mina! Barnen har lekt nästan varje dag mid dom i ett halvår :D
Användarens profilbild
Av Amiechan
De är så fina!

Jag gillar speciellt kaviarsträngen på äggamackorna! :app:
Användarens profilbild
Av Pilotta
Knyttet & K skrev:Men hjälp vad fina! :love: Sådana vill jag också ha.
Tell me all! Var köper man filt? Vad ska man stoppa med? Hur gör man? Är det svårt?
:iagree:
Perfekt som present till barnen :love:
Användarens profilbild
Av little_me
OMG!! :whut: Vilka snygga grejer!
Men.. hur gör man? Sytt för hand? På maskin?
Stoppat med kuddstoppning? eller nåt annat??
Användarens profilbild
Av little_me
Och var får man tag på billigast filttyg? Tell me, I'm gonna make some food!! :love:
Användarens profilbild
Av florin
Jag och annikar har gjort lite olika... Jag har sytt allt med tunn filt på maskin och för hand. Bara att låta fantasin flöda :D

När jag syr gör jag alla delar separat, på tårtan har jag tex sytt varje enskilld jordgubbe klart först och sedan sytt fast dem på tårtan. Mycket jobb som man såklart kan förenkla en hel del... Jag syr även fast ALLA detaljer, skulle inte lita på lim men det kan säket fungera det oxå...

Annikar har använt tjock filt till en del av sina fina skapelser, tex till mackorna och kakorna, det är jätte smart. Mycket mindre sömnad och små-pill :D

Filt finns på Panuro och Slöjddetaljer och på en del tygaffärer. Typ tiimari har oxå men den filten är inte samma kvalité, känslan är en helt annan. Den känns verkligen att den är ren syntet. Tror det är Panduros som dessutom är giftfri men det kan vara Slöjddetaljers...Jag stoppar med vanlig fyllnadsvadd som finns att köpa på tygaffärer och typ Åhlens.
Senast redigerad av florin den mån nov 24, 2008 20:38, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Fryle
Åh, vilka grejer!!!

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?