Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Vill sticka en väst till mig... ekoullen är ju såå fin :loving: men varje nystan...50kr och ca 8 nystan till en väst... det blir ju 500spänn!!! Och man vet inte ens om det blir bra!!!
grr... nån som vet billigare liknande garn?
Av Umma
Ja jag håller med, det är tyvärr för dyrt. Jag har bara gjort små projekt med ekoullen.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Ja, det är ju tyvärr inte så prisvärt att sticka själv, inte större saker åtminstone. Vad är det för ekoull? Pinkgreen har hyfsat pris på merinoull tycker jag. Vanligt ullgarn brukar finnas billigt på tex Hemslöjden, men då är det ju inte ekologiskt.
Användarens profilbild
Av zandrama
Fast en hemstickad väst i ekoull i affären går inte på 500 kr, snarare 1500 kr (minst). Så nog blir det lite billigare att sticka själv...
Användarens profilbild
Av zandrama
Dorotea skrev:Jag vet, det blri väldans dyrt när man drar igång ett större stickprojekt. Men såhär brukar jag tänka - när man väl stickar nåt fint som tar lång tid, då är det bättre att göra det i ett bra kvalitetsgarn än i ett billigt tråk-syntet! :D
Och visst håller jag med dig också! Jag gillar inte syntet, även om jag har ett par syntetnystan i korgen.
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Håller med Dorothea där... ull och fint garn=roligare=finare! Men jag hittar på mönstret själv och har aldrig stickat annat är raggisar, nån sjal och en blöjbyxa (2a på g nu)
och på raggsockorna minns jag aldrig från gång till gång hur man gör hälen.. :oops:
Och det ska vara en väst med plats för barnet i sjal så inte helt lätt, dessutom figurnära.. men jag tror jag kommit på hur jag ska göra, frågan är bara om/när man törs börja... :hmm:

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?