Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Annika E
Ni som sytt en sele vad använde ni som stoppning i axelbanden?
Användarens profilbild
Av tweed
jAG TOG SÅ MÅNGA lager fleece som jag kunde sy igenom med symaskinen. Köpte den billigaste fleecefilten på ikea
Användarens profilbild
Av Annika E
Ok. Och du tycker att det blev bra? Skönt för axlarna alltså? :)
Av sjaltokan
Esarina pratade om att hon hade tagit en spjälsängsmadrass från Ikea och delat på hälften, fråga henne, hennes hemmasydda sele var i allafall jätteskön att bära med.. :loving:
Användarens profilbild
Av tweed
Annika E skrev:Ok. Och du tycker att det blev bra? Skönt för axlarna alltså? :)
Jag tycker att det blev bra, fast jag gjorde dem väldigt breda, om jag skulle göra om det skulle jag göra axelbanden max 9 cm breda, mina är 11.
Användarens profilbild
Av emelianna
jag använde liggunderlag, sånt där grönt vanligt. Jag formade dem dessutom som ryggsäcks-axelband. Jag är jättenöjd :D
Användarens profilbild
Av Annika E
Tack allihopa för era svar!

Nu fler frågor:

Jag sydde en MT och fick sy om axelbanden 2ggr men det blev ändå lite fel vinkel på dem. Skulle nån som har en Beco eller liknande kunna lägga sin platt och fota så jag kan se hur de ska sitta?

Läste i en annan tråd att man ska sy midjebältet bananformat för att det ska sitta skönt... Hur menar man då? Bildexempel nån...?
Användarens profilbild
Av Jennelii
Annika E skrev:Läste i en annan tråd att man ska sy midjebältet bananformat för att det ska sitta skönt... Hur menar man då? Bildexempel nån...?
Min ergo ser ut såhär:

Bild
Användarens profilbild
Av camsch
emelianna skrev:jag använde liggunderlag, sånt där grönt vanligt. Jag formade dem dessutom som ryggsäcks-axelband. Jag är jättenöjd :D
Jag gjorde likadant, men mitt liggunderlag var skiktat så det gick dra isär för att göra dem hälften så tjocka, så det gjorde jag (för att kunna sy i dem...). Jag tycker också att formningen gör att selen sitter väldigt bra (men man kan ju då inte ha banden i kors om man skulle vilja det)
Användarens profilbild
Av Annika E
Jennelii skrev:
Annika E skrev:Läste i en annan tråd att man ska sy midjebältet bananformat för att det ska sitta skönt... Hur menar man då? Bildexempel nån...?
Min ergo ser ut såhär:

Bild
Åh, tack för bilden! Det ska bli spännande att se hur jag får till den. :-) Nu ska jag bara leta ett bra olivgrönt enfärgat tyg som matchar det mönstrade som jag redan har.
Användarens profilbild
Av Annika E
Tack allihopa för era svar! :vågen: *kramisar*
Användarens profilbild
Av Hannah83
Jag använde tre lager fleece i axelbanden, och tycker det avlastar helt ok. Ett tips som jag själv gjorde bort mig lite på med axelbanden är att inte ta för smala nylonband. Mina skär in lite och känns lite obekväma när jag korsar bak på ryggen. Bär jag dem på var sida går det bra däremot. Så använd breda nylonband. :D
Användarens profilbild
Av Annika E
Hannah83 skrev:Jag använde tre lager fleece i axelbanden, och tycker det avlastar helt ok. Ett tips som jag själv gjorde bort mig lite på med axelbanden är att inte ta för smala nylonband. Mina skär in lite och känns lite obekväma när jag korsar bak på ryggen. Bär jag dem på var sida går det bra däremot. Så använd breda nylonband. :D
Okidoki, tack för tipset! *kram*

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?