Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sarah*
skulle vilja göra en sådan docka till min son i julklapp. Är det svårt? kan man köpa färgig material sats någonstans?

vad behöver man?

någon som gjort och har bilder att visa
Användarens profilbild
Av Hannah83
Här ska det finnas materialsatser.

http://www.berglunds-kreativa.se/index.php

http://www.midgard.se/

http://www.slojddetaljer.se/PSLWeb/Arti ... =*waldorf*

http://www.waldorfbutiken.se/

Finns en bok på biblan av Karin Neuschütz, Waldorfdockor, den ska vara bra. Eller så gör du som jag och köper de finaste som finns:

http://www.waldorfdockor.com/main.aspx? ... 20Dockorna :tumup:

Det gjorde jag till min stora tjej, hon heter Lotta och ser ut så här:
1----.gif
Av Ponyo
Det är lite småknepigt, men skoj att göra en docka.
Men håret är verkligen inte skoj. Speciellt inte om man vill att det ska vara lika fint som på dockan ovan.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Bubbi skrev:Det är lite småknepigt, men skoj att göra en docka.
Men håret är verkligen inte skoj. Speciellt inte om man vill att det ska vara lika fint som på dockan ovan.
Håller med, fast ändå inte... :wink:
Tycker nog att håret var rätt skoj också, fast det tog tiiiiiid - för har man lagt ned så mycket jobb och jox på själva dockan så måste den ju ha en schyst frilla också!

(ska återkomma med bild på lillebrors tämligen nysydda docka)
Av Ponyo
Jag har fastnat på håret, för jag vill ju hinna sticka om kvällarna med :D
Men jag borde köra ett race och göra klart den. Nu när V har börjat intressea sig så smått för dockor.
Användarens profilbild
Av millla
Hannah83 skrev:
1----.gif
Hon är helt ljuvlig!!! :love: :heart: :love: :heart: :love:
Användarens profilbild
Av Hannah83
millla skrev:
Hannah83 skrev:
1----.gif
Ja, de är helt underbara Marie Spångs dockor. Och hon gör dem även på önskemål, jag fick välja docka och kläder själv. :loving: Så välsydd och faktiskt väl värd pengarna. Kolla in hennes hemsida för att se hennes andra dockor dom är så fina!
Användarens profilbild
Av millla
Hannah83 skrev:
millla skrev:
Hannah83 skrev:
1----.gif
Ja, de är helt underbara Marie Spångs dockor. Och hon gör dem även på önskemål, jag fick välja docka och kläder själv. :loving: Så välsydd och faktiskt väl värd pengarna. Kolla in hennes hemsida för att se hennes andra dockor dom är så fina!
Jag vet. Jag har kollat och dreglat på hennes hemsida ungefär 1000 gånger. Men dockorna kostar en del. Lite för mycket för vår budget just nu... :(
Användarens profilbild
Av Maerion
Min blev lite sne, men hon är fin ändå! Hon heter Judith och ser ut så här:
Bild
Användarens profilbild
Av millla
Maerion skrev:Min blev lite sne, men hon är fin ändå! Hon heter Judith och ser ut så här:
Bild
Men vaddå sned?! Hon är ju jättefin! Har du gjort henne själv?
Användarens profilbild
Av Hannah83
millla skrev:
Hannah83 skrev:
millla skrev:
Hannah83 skrev:
1----.gif
Jag vet. Jag har kollat och dreglat på hennes hemsida ungefär 1000 gånger. Men dockorna kostar en del. Lite för mycket för vår budget just nu... :(
Ja, de gör ju det. Sessan fick en i födelsedagspresent men då delade vi med mormor. så det blev ju inte fullt så dyrt. Men om du ska köpa en så hör av dig så kan du få detaljbilder på sömmar och liknande om du vill! :D
Av Umma
Maerion skrev:Min blev lite sne, men hon är fin ändå! Hon heter Judith och ser ut så här:
Bild
Judith är ju fantastisk :love: !!! Superfin :vågen: ! Så söta kläder också! Jag har en materialsats som ligger här hemma men har bara gjort armar och kropp med ben än så länge men nu blir jag ju inspirerad ju :D ! Jag köpte material från Waldorfbutiken och måste säga att jag är väldigt nöjd, ett fint litet kit med påse och synålar och garn och allt.
Användarens profilbild
Av Maerion
Tack! Ja, jag har gjort Judith och hennes kläder själv. Med materialsats för dockan. Det var inte så svårt som jag trodde, men lite pilligt. Mest kul!
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Bild
Hon är underbar! :loving: Lite lik dig på ngt vis tycker jag! :D
Superfin är hon! :D

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?