Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag vill ha ett par ullbyxor till Agnes och funderar på att sticka ett par istället för att köpa ett par HH Longies som jag tänkt först. De är ju i dubbel ulltrikå, blir ett par hemstickade lika varma? Eller blir de tom varmare eftersom de blir lite "fluffigare"?

Och vad ska jag ha för garn? Det måste vara supersupermjukt eftersom de ska användas som enda byxor utan någonting under.
Har stickat ullbyxor av Freedom Spirit garn och de har blivit jättebra byxor.
Supermjukt och lättvinnat så de tovar sig ganska snabbt och är nästan täta efter första tvättingen (med lite skrubbande) och kurningen.
Har även använt ett annat garn som rekommenderades för ullbyxor och det kanske är mjukt men inte inärheten av Freedomgarnet.

Stickade efter beskrivningen på Tygisar.se , Samuels ullbyxa.
Nettan skrev:Har stickat ullbyxor av Freedom Spirit garn och de har blivit jättebra byxor.
Supermjukt och lättvinnat så de tovar sig ganska snabbt och är nästan täta efter första tvättingen (med lite skrubbande) och kurningen.
Har även använt ett annat garn som rekommenderades för ullbyxor och det kanske är mjukt men inte inärheten av Freedomgarnet.

Freedom spirit-garn - var hittar jag det?

/MuuM - behöver inte mera garn...
Muuminmamman skrev:
Nettan skrev:Har stickat ullbyxor av Freedom Spirit garn och de har blivit jättebra byxor.

Freedom spirit-garn - var hittar jag det?

/MuuM - behöver inte mera garn...
Köpte mitt på billigtgarn.se (om de inte har just det garnet kan man maila och fråga om de har liknande kvalitet). Såg också en auktion 8) på det garnet, kanske lite många nystan (och fel färg)men säljaren kanske har mer att sälja. Kostar inget att fråga.
Om det ska vara supermjukt så skulle jag säga alpaca. Eller eskimå men då borde det bli ganska bylsigt. Båda två är iaf supermjuka och gosiga. På garnstudio.se så finns det en massa fina mönster till dessa garner.
Stickade en halsduk i Drops alpacka som skulle vara klifritt. Knöt halsduken om huvudet för att prova klifaktorn och höll på att klia ihjäl mig, kanske är olika från person till person och fabrikat.
Freedom spirit är verkligen supermjukt. Jag har stickat några blöjbyxor i det och man tror knappt att det är ull. Det finns inte det minsta lilla spår av stickighet. Jag har blivit riktigt sugen att sticka en tröja till mig själv i det!

Var försiktig när du tvättar det de första gångerna bara för de färgar av sig (tappar inte färg dock). Även på blöja blöjor så det kan nog vara en bra idé att tvätta dem ett antal (3?) gånger på ullprogrammet i maskinen innan man börjar använda dem. :)

Lycka till! :)
Jag ÄLSKAR Lucca och Lucca fino från www.garn.dk. Det är det mjukaste ullgarnet jag någonsin känt på, det använder jag till allt nuförtiden. Finns i jättemånga färger och inte så hemskt dyrt med tanke på att det säljs i härvor om 100gr.
Ebboba skrev:Jag ÄLSKAR Lucca och Lucca fino från http://www.garn.dk. Det är det mjukaste ullgarnet jag någonsin känt på, det använder jag till allt nuförtiden. Finns i jättemånga färger och inte så hemskt dyrt med tanke på att det säljs i härvor om 100gr.
Hur lång tid tar det att få garn från garn.dk?

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?