Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hannah83
Är det någon som har en sådan. Tänkte försöka sy något liknande, tänkte om någon hade lite mått åt mig! :wink: Eller liknande selar, är tacksam för allt!!! :D
Av herilane
Jag har en Connecta nerpackad i källaren, i väntan på nästa barn. Jag kan gå ner och gräva fram den.

Vad vill du ha för mått? Har du bilder redan, för formen och strukturen etc?
Användarens profilbild
Av Hannah83
herilane skrev:Jag har en Connecta nerpackad i källaren, i väntan på nästa barn. Jag kan gå ner och gräva fram den.

Vad vill du ha för mått? Har du bilder redan, för formen och strukturen etc?
Oh vad kul! Jag vill ha allt! :Hahaa: Sittmåttet, höjden, bredden på toppen och på mitten, längd på remmar etc etc. Ja allt du orkar mäta åt mig! :wink: Bild är inget måste men jag skulle verkligen uppskatta det! Gärna på knäppningar också. :loving: Du är ju för go!
Av herilane
Bild
Alla mått i cm. De tre måtten i mitten är alltså höjden, från toppen till linje 1, sedan från linje 1 till linje 2, och sedan linje 2 till botten.

Sidorna är i princip raka nertill (från botten till första röda linjen) - håller jag måttbandet rakt så blir det max en halv centimeter mellan måttbandet och selens kant. Det är först efter sidospännet som sidan blir kurvig.

Axelbandens vadderade del är 8 cm bred. Den ovadderade delen och midjebältet är 5 cm breda.

Midjebältet är 53 cm på varje sida, fast en liten bit försvinner väl i spännet så egentligen blir det kanske 54.

Axelbandens vadderade del är 38 cm, varav de sista 2,5 är egentligen ovadderade för där är de fastsydda i den ovadderade delen. Den ovadderade delen är 66 cm (och så en liten bit extra i spännet igen).

Midjebandet går inte hela vägen igenom selen (jag tror det skulle bli för styvt då) utan bitarna slutar kanske en 4-5 cm in i selens "kropp".

PS: vet inte varför bilden inte dyker upp här, följ länken här så syns den i alla fall:
http://www.toomik.net/helen/ebay/Connecta_cm.jpg
Senast redigerad av herilane den tor nov 06, 2008 20:53, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Hannah83
herilane skrev:Bild
Alla mått i cm. De tre måtten i mitten är alltså höjden, från toppen till linje 1, sedan från linje 1 till linje 2, och sedan linje 2 till botten.

Sidorna är i princip raka nertill (från botten till första röda linjen) - håller jag måttbandet rakt så blir det max en halv centimeter mellan måttbandet och selens kant. Det är först efter sidospännet som sidan blir kurvig.

Axelbandens vadderade del är 8 cm bred. Den ovadderade delen och midjebältet är 5 cm breda.

Midjebältet är 53 cm på varje sida, fast en liten bit försvinner väl i spännet så egentligen blir det kanske 54.

Axelbandens vadderade del är 38 cm, varav de sista 2,5 är egentligen ovadderade för där är de fastsydda i den ovadderade delen. Den ovadderade delen är 66 cm (och så en liten bit extra i spännet igen).

Midjebandet går inte hela vägen igenom selen (jag tror det skulle bli för styvt då) utan bitarna slutar kanske en 4-5 cm in i selens "kropp".
Men, jag ser inte bilden? :siishah: :hmm:
Användarens profilbild
Av Hannah83
Fick fram den! :D Men vad smalt midjebandet var? Viker man upp det? :hmm: Som en mei tai? Hur länge går den att använda med sittdelen? Är den vadderad i ryggen? Tusen frågor! :Hahaa: Tack för att du är så snäll och lägger ner dig så för att hjälpa mig! :heart:
Av Emmiez
Hannah83 skrev:
Emmiez skrev:ja ser ingen bild :hmm:
hur gjorde du för att se?
Högerklicka på "Bild" och gå på egenskaper och kopiera adressen. Klistra in i adressfönstret! :mrgreen:
tack :tumup:
Av herilane
Hannah83 skrev:Fick fram den! :D Men vad smalt midjebandet var? Viker man upp det? :hmm: Som en mei tai? Hur länge går den att använda med sittdelen? Är den vadderad i ryggen? Tusen frågor! :Hahaa: Tack för att du är så snäll och lägger ner dig så för att hjälpa mig! :heart:
Midjebandet är smalt och helt ovadderat, det är alltså bara ett sånt vävt nylonband som man har vid spännena annars. Man viker upp midjan precis som på en mei tai. Jag tyckte det fungerade alldeles utmärkt med det midjebandet, bättre än Patapums stela och tjocka. Men bara fram tills barnet var typ 11 kg, därefter bytte jag till en rejälare mei tai. (Jag har skrivit lite mer om den i recensionstråden.)

Ryggen är lite lätt vadderad. När jag klämmer på den så känner jag tre lager - svart canvas inne mot kroppen, snyggt tyg utåt, och någonting tjockare inuti. Axelbanden är också väldigt lätt vadderade. Det är verkligen en tunn lättviktssele.
Användarens profilbild
Av Hannah83
herilane skrev:
Hannah83 skrev:Fick fram den! :D Men vad smalt midjebandet var? Viker man upp det? :hmm: Som en mei tai? Hur länge går den att använda med sittdelen? Är den vadderad i ryggen? Tusen frågor! :Hahaa: Tack för att du är så snäll och lägger ner dig så för att hjälpa mig! :heart:
Midjebandet är smalt och helt ovadderat, det är alltså bara ett sånt vävt nylonband som man har vid spännena annars. Man viker upp midjan precis som på en mei tai. Jag tyckte det fungerade alldeles utmärkt med det midjebandet, bättre än Patapums stela och tjocka. Men bara fram tills barnet var typ 11 kg, därefter bytte jag till en rejälare mei tai. (Jag har skrivit lite mer om den i recensionstråden.)

Ryggen är lite lätt vadderad. När jag klämmer på den så känner jag tre lager - svart canvas inne mot kroppen, snyggt tyg utåt, och någonting tjockare inuti. Axelbanden är också väldigt lätt vadderade. Det är verkligen en tunn lättviktssele.
Ok. Tack för svar! Man kanske skulle prova att vaddera midjan lite grann iaf. Men den funkade bra med det midjebandet iaf upp till 11 kg? Det stod 17 kg tror jag på connectas hemsida, men de kanske tog i då. :wink:
Användarens profilbild
Av Hannah83
Elna skrev:Ja nu tänkte jag mer på måtten och så, att de kunde var till hjälp eventuellt :rodna: :)
Ja har du lust att skriva ut dem, vore jag jätte tacksam! :heart: :D Vill Göra en sådan som blir bra, hon ska ju helst kunna ha den länge! :loving: Vad är den vadderad med? Funkar liggunderlag att vaddera axelband med, eller ska man använda något annat? :hmm:

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?