Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annikar
Tänkte inskaffa en tvillingnål till bla barntröjor. Men vilken bredd ska man ha? Det finns mellan 2.5-4 mm på stoff och stil.
Av surftrollet
4 trivs jag bra med.

Och så postade jag för fort... Det finns 6 mm med, men de funkar inte i alla maskiner. Kolla på en tröja med liknande sömmar så ser du att de är ganska breda.
Senast redigerad av surftrollet den mån nov 03, 2008 14:20, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Kaja
Klassisk t-shirt-bredd är 4.0 mm. Kolla att det är en jerseynål också, de är lite annorlunda i spetsen (har för mig att de är lite trubbiga). Oftast så gör det ingen skillnad, men på kinkiga tyger så blir det bättre med rätt nål.

//Kaja
Användarens profilbild
Av LumLumLum
Jag använder både 2,4 och 4mm, lite eroende på vad jag ska göra, och vad jag känner för. Till fållar använder jag oftast fyran, men för att sticka ner sömnsmåner brukar jag ta 2,4. Men det är ju egentligen en smaksak. :)

(Mitt premiärinlägg på SB, men jag har läst med intresse ett tag :) )
Användarens profilbild
Av McMorrigan
LumLumLum skrev:Jag använder både 2,4 och 4mm, lite eroende på vad jag ska göra, och vad jag känner för. Till fållar använder jag oftast fyran, men för att sticka ner sömnsmåner brukar jag ta 2,4. Men det är ju egentligen en smaksak. :)

(Mitt premiärinlägg på SB, men jag har läst med intresse ett tag :) )
Ditt första inlägg? :shock: Köpte inte du tyg av mig för länge sedan? :D

Jag använder nästan alltid 4mm Mest för att jag gillar breda sömmar o fållar. Smaksak egentligen. Men blri de bredare ändå tycker jag det kan vara svårt att få till det snyggt..... men det beror nog mest på min maskin. :roll:
Användarens profilbild
Av McMorrigan
LumLumLum skrev:
McMorrigan skrev:
Ditt första inlägg? :shock: Köpte inte du tyg av mig för länge sedan? :D

quote]

Jo, det gjorde jag. Via PM. :mrgreen:
Välkommen till inläggensvärld då! :vågen:

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?